به گزارش ایرنا، داود بهبودی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال دولت از فعالیت های منجر به تولید و اشتغال در قالب کمک های فنی و اعتباری به صورت ارائه یارانه سود تسهیلات، کمک های بلاعوض و وجوه اداره شده توسط بانک های عامل حمایت خوبی می کند.
وی با بیان اینکه در این بخش 800 میلیارد ریال در آذربایجان شرقی نیاز است، بیان کرد: حدود 200 میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات روستایی و فراگیر در استان پیش بینی شده که به مشاغل روستایی و غیرروستایی در بخش های کشاورزی، صنعتی و خدماتی پرداخت می شود.
بهبودی افزود: وام روستایی با سود چهار تا 6 درصد و سایر تسهیلات بانکی با نرخ متعارف 18 درصد ارایه می شود.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز آمار 10 درصد یعنی 130 هزار نفر در آذربایجان شرقی بیکار هستند بر این اساس تنها چالش ما در این خصوص تسهیلات نیست، بلکه بخشی از این موضوع مربوط به نبود مهارت و توان انجام کار است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اعتبارات طرح های زیربنایی آذربایجان شرقی گفت: در دولت تدبیر و امید اجرای طرح های زیر بنایی شتاب قابل توجهی داشته به طوری که سال گذشته سه میلیارد ریال برای راه آهن میانه- تبریز هزینه شده و سایر طرح های نیز پیشرفت خوبی داشته است.
بهبودی همچنین اظهار داشت: در خصوص بازآفرینی فضاهای شهری امسال طرحی توسط دولت و مجلس و از محل تسهیلات تبصره 19 قانون بودجه اجرا می‎شود که در این زمینه به استان آذربایجان‎شرقی 53 میلیارد تومان اعتبار دولتی ابلاغ شده است.
وی افزود: معادل این رقم نیز توسط شهرداری، بانک‎ها و بخش خصوصی در جهت بهبود فضای کالبدی شهر، مسیرگشایی، خدمات عمومی، فضای سبز و آموزش مهارت‎های زندگی هزینه می‎شود.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.