وزیر صمت با اشاره به اینکه مدیران استانی باید تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات به‌کار گیرند، گفت: اگر واحدی تولیدی در هر یک از استان ها تعطیل شود، باید رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آن استان پاسخگو باشد.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز- شنبه 17 آذرماه جاری-  وارد تبریز شد و در آئین افتتاح کارخانه تولید  فولاد حضور یافت. 

وی که در این سفر از طرح‌های توسعه شرکت تولید شیشه نیز  بازدید  کرد،گفت: نقش  مدیران در حل مشکلات تولیدی و صنعتی کشور قابل تامل است. برای مثال  کارخانجات مطرح کشور همچون هپکو در اراک، با حضور مدیران مجرب آن دگرگون شده و وضعیت بهتری در مقایسه با گذشته یافته است.

رحمانی افزود: دشمنان ایران در تلاشند چرخ تولید را از کار بیندازند ولی با تدبیر و درایت مدیران، همراهی مردم و همت اقشار مختلف جامعه، آرزوی خود را به گور خواهند برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمامی مدیران حوزه صنایع و تولید، باید در رفع مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران، تسریع کنند ابراز کرد: با هیچ مدیری تعارف ندارم و در صورت تعلل در حل مشکلات و انجام وظایف خودشان، از اختیاراتم استفاده خواهم کرد.

رحمانی اظهار داشت: واحدهای صنعتی و تولیدی که نیروی انسانی، امکانات و بازار فروش دارند، تحت حمایت دولت هستند و بانک ها نیز نباید بخاطر بدهی این واحدها را تعطیل کنند.

وی ادامه داد: به بانک‌ها تکلیف شده تا منابع لازم را در اختیار صنعت قرار دهند و به واحدهای صنعتی بدهکار که شرایط تولید و فروش را دارند، فرصت داده شود تا با بهبود شرایط خود بدهی آنان را پرداخت کنند.

رحمانی با بیان اینکه مواد اولیه اصلی مورد نیاز کشور در بخش های مختلف وجود دارد، یادآوری کرد: به طور مثال مواد پتروشیمی به اندازه کافی در کشور تولید می شود؛ مثلا فولاد ۲ برابر نیاز کشور تولید می‌شود و در خصوص مس و آلومینوم نیز دو و نیم برابر نیاز کشور تولید می کنیم، اما باید نحوه توزیع اصلاح شود.

رحمانی با اشاره به وجود بسترها و ظرفیت های غنی صنعتی، معدنی و بخش تجارت در آذربایجان شرقی گفت: تبریز از نخستین شهرهای صنعتی کشور است که با توسعه بخش صادرات آذربایجان شرقی به صادرات کشور نیز تاثیر می گذارد.

وزیر صمت در ادامه سفر خود به استان پس از افتتاح چندین طرح  در نشستی با کارآفرینان، صنعتگران و صاحبان صنایع و سرمایه گذاران استان آذربایجان شرقی نیز دیدار کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.