به گزارش ایرنا، رحمانی در آیین توسعه و افتتاح همزمان طرح های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان در تالار هلال احمر این شهر، این طرح ها را به صورت ارتباط زنده تصویری با رئیس جمهوری افتتاح کرد و گفت: همزمان با بهره برداری این طرح ها، 9 طرح کلنگ زنی شد و هفت تفاهم نامه در بخش صنعت و معدن در این استان به امضا رسید.
وی بیان کرد: بهره برداری از خط تولید فیبر خام و ام دی اف با به کارگیری فناوری های نوین در شرکت چوب تراش نقطه سمنان منجر به کاهش واردات در کشور می شود.
رحمانی با اشاره به مصرف 450 هزار تن مصرف کود پتاس در کشور، بیان کرد: 350 تن از این میزان وارداتی است که با افتتاح شرکت پتاس آسیا در استان سمنان زمینه خودکفایی در این زمینه فراهم می شود.
وی ادامه داد: شرکت فاتک شیمی پارس که تولید انواع داروهای انسانی را بر عهدا دارد، 160 میلیون عدد کپسول و 600 میلیون عدد قرص تولید می شود.
به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، گام 2 شرکت فاتک شیمی پارس نیز 80 درصد پیشرفت دارد.
وی به افتتاح شرکت فولاد شاهرود اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا امروز ظرفیت زنجیره ای فولاد از 120 میلیون تن به 205 میلیون تن افزایش یافته است.
رحمانی اضافه کرد: 85 میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد افزوده شده و این زنجیره متوازن شده است چرا که نسبت به گذشته خام فروشی کاهش یافته است.
وزیر صنعت تصریح کرد: فعالیت شرکت سرما گستر قومس استان سمنان در حوزه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی خودروهای عمومی که با فناوری روز فعالیت دارد به سود کشور است.
وی یادآور شد: هفت تفاهم نامه در حوزه های دارای ظرفیت استان مانند معادن امضا شد و 9 طرح کلنگ زنی در این استان در زمینه های صنعتی و معدنی انجام شد.
وزیر صنعت و معدن و تجارت، به برخی از مشکلات و مطالبات فعالان بخش صنعت و معدن استان سمنان اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه در گردش، همکاری بانک ها، تامین زیرساخت ها و تفویض اختیار به مسوولان استانی از جمله درخواست های فعالان معدنی و صنعتی این استان است.
به گفته وی، مسائل محیط زیستی با توجه به این که 30 درصد وسعت این استان در پهنه محیط زیستی است، باید مرتفع شود.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان سمنان، بیان کرد: 27 هزار واحد صنفی و 600 فقره معدن در این استان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: استان سمنان دارای ظرفیت معدنی قابل توجهی در گستره جغرافیایی است و 600 میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی و یک میلیارد تن ذخیره احتمالی در استان سمنان وجود دارد.
وی به جایگاه استان سمنان در تولید مواد معدنی اشاره و تصریح کرد: سمنان رتبه اول تولید گچ، نمک، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم و رتبه سوم در تولید زغال سنگ را در کشور دارد.
در این آیین با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان، طرح های مختلف به صورت همزمان بهره برداری شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.