به گزارش ایرنا، فرود عسگری عصر چهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در استان سمنان به مناسبت هفته دولت، افزود: در زمان حاضر به منظور کمک به واحدهای تولیدی و تسهیل در شرایط گمرکی بیش از 23 هزار واحد تعرفه مشمول معافیت گمرکی شد.
وی اظهارداشت: گمرک در راستای حمایت از صنعت برنامه دارد و همه نهادهای مربوط برای رونق اقتصادی در کشور در تلاش هستند.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی در ارتباط با مواد اولیه می‌توانند مالیات ارزش‌ افزوده با شرایط تسهیل شده‌ را دریافت کنند.
عسگری تصریح کرد: طرح انبار اختصاصی به واحدهای تولیدی نیز در دست پیگیری است که برای هر واحد تولیدی تسهیلاتی ارایه می‌شود و از این‌ پس مشمولان می‌توانند برای استفاده از آن‌ها به دفاتر گمرک مراجعه کنند.
رئیس کل گمرک ایران گفت: واحد های تولیدی که مشکلات بانکی دارند هم از این‌ پس می‌توانند با رعایت شرایط درج شده در ابلاغیه گمرک کشور، درصدی از کالا را ترخیص کرده و با آن تولید کنند تا مشکلات آن‌ها حل شود و مابقی را در زمان دیگر ترخیص کنند.
به گزارش ایرنا، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به همراه محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری یک روزه به مناسبت هفته دولت، افتتاح طرح صنعتی و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و نشست با صنعتگران و کارآفرینان را در گرمسار و همچنین و در شهرستان سمنان افتتاح 2 طرح صنعتی و بازدید از یک واحد تولیدی را در برنامه دارند.
امسال درهفته دولت 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در استان سمنان به بهره برداری می رسد.
یک هزار و 600 واحد تولیدی و صنعتی شامل 64 درصد از کل واحدهای تولیدی استان سمنان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارد و برای بیش از 28 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.
در استان 702 هزار نفری سمنان، 2 هزار و 10 واحد صنعتی فعال است.
6103/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.