به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، سید موسی خادمی شامگاه دوشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی دورود اظهار داشت: لرستان ظرفیت های مناسبی در حوزه های صنعتی از جمله سیمان و فولاد دارد که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید ضمن گسترش آنها اقدامات لازم در جهت بهره برداری مناسب از این توانمندی ها را در دستور کار قرار دهد.
وی افزود: با توجه به شرایط خاص و مشکلات اقتصادی کشور 2 طرح مهم و صنعتی سیمان سفید ازنا و فاز جدید تولید منیزیم دولومیت فروآلیاژ در سفر وزیر صنعت به لرستان کلنگ زنی شد.
استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع لرستان فرا استانی هستند امیدواریم جلسه ستاد تسهیل ملی با دستور کار بررسی و رسیدگی به مشکل این واحدها تشکیل شود.
خادمی اضافه کرد: انتظار می رود سازمان های توسعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت مانند ایدرو و ایمیدرو در لرستان سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد: انتظار می رود رفع مشکلات کارخانه پرس خرم‌آباد تحت پوشش سازمان توسعه‌ای ایمیدرو قرار بگیرد.
استاندار لرستان با تاکید بر لزوم احیا و تقویت واحدهای سنگبری لرستان اظهار داشت: در راستای نوسازی و تجهیز این واحدهای صنعتی به فناوری روز، طرحی تدوین کرده و ردیف اعتباری ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شود و تقویت صنایع پایین دستی حوزه سنگ استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
خادمی گفت: باید شرایطی ایجاد کنیم که سیمان دورود مصالح مورد نیاز شرکت‌های خدماتی را به‌جای طلب آن‌ها از واحدها تهاتر کند.
وی با بیان اینکه سیمان دورود حالت نمادینی برای این شهر دارد، یادآور شد: این منطقه به لحاظ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی جزو شهرستان‌هایی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
استاندار لرستان افزود: انتظار می‌رود وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع سیمان را جدی گرفته و در هیات دولت مشکلات آن‌را مطرح کرده تا راه‌حل مناسبی برای آن در نظر گرفته شود و برای عملیاتی شدن فاز چهار سیمان دورود دستگاه‌های متولی شستا و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ای پای کار بیایند.
لرستان 21 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی دارد که 16 واحد آن آماده استقرار واحدهای صنعتی است.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.