به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز و جمعی از آتش نشانان با وی گفت: ضمن شناسایی مناطق حادثه خیز تبریز، باید تدابیر ایمنی اتخاذ و تذکرات لازم نیز به مالکان آنها‌ ارایه شود.
وی افزود: نقش آتش نشانان در ایجاد آرامش در جامعه مهم و ستودنی است و آتش نشانان، حامیان ایمنی شهر و قشر ایثارگر جامعه هستند.
محمد قلیزاده، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز در این دیدار، با اشاره به ارتقاء سطح ایمنی شهر و ارائه گزارشی جامع از برگزاری 'مانور عملیاتی اطفاء حریق و امداد و نجات در ساختمان‌های بلند مرتبه شهید آیت الله مدنی'، اعلام کرد: چنین مانور‌هایی با هدف ارتقای توان عملیاتی آتش نشانان در رویارویی با حوادث طبیعی و انسان ساخت، برگزار می‌شوند.
قلیزاده افزود: این مانور، بزرگ‌ترین مانور عملیاتی آتش نشانی در شمال غرب کشور بود و با حضور بیش از 150 نفر از آتش‌نشانان و نجات‌گران با تجهیزات فردی و جمعی ایستگاه‌های 21 گانه تبریز و با استفاده از خودروهای سنگین، سبک و تجهیزات مربوط در مجتمع مسکونی شهید آیت الله مدنی واقع در جاده ائل گلی برگزار شد.
وی، نقش آموزش عمومی ایمنی را در کاهش میزان حوادث در سطح شهر ضروری و مهم دانست و گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، آموزش شهروندی را با شعار ' هر شهروند یک آتش نشان' ادامه خواهد داد.
وی اضافه کرد: بیش از 800 نیروی داوطلب در محیط دانشگاهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر تبریز به این منظور، آموزش می‌بینند که امیدواریم در آینده هر شهروند به یک آتش نشان تبدیل شوند.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز به رغم رشد چشمگیر ایستگاه های آتش نشانی آن در سال های گذشته همچنان با نواقصی مانند تجهیزات لازم برای اطفای حریق در ساختمان های بالای 50 متر مواجه است.
تبریز به دلیل وسعت بافت تاریخی و فرسوده آن از یک سو و سکونت حدود 400 هزار حاشیه نشین در آن از سوی دیگر، با خطرات بالقوه غیرقابل جبرانی در برابر حوادث غیرمترقبه به ویژه زمین لرزه مواجه است.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.