مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 11 و 30 دقیقه صبح امروز، یک حادثه به سامانه 125 اعلام شد که بلافاصله ستاد فرماندهی، تیم های عملیات امداد و نجات ایستگاه های شماره 4 و 5 را به محل اعزام کرد.
محمد شریعتی افزود: در این حادثه، کارگری 35 ساله که در پروژه حفاری خیابان حمزه اصفهانی در حال فعالیت بود بر اثر بی احتیاطی و برداشتن دریچه کانال، به داخل آن سقوط کرده بود.
وی با اشاره به ایمن سازی محدوده چاه و کانال حفاری شده از سوی نیروهای آتش نشان در لحظات اولیه گفت: گل آلود بودن کف کانال از شدت ضربه مرگبار به مصدوم کاسته اما با توجه به ارتفاع محل سقوط، این شخص از ناحیه کمر و پا دچار مصدومیت شدید شده و دسترسی برای امداد و نجات و انتقال او با مشکل مواجه شده بود.
شریعتی بیان کرد: امدادگران ضمن رعایت موارد ایمنی و زدن کارگاه عملیاتی، خود را به مصدوم رساندند و پس از بررسی مسیر؛ راه دسترسی به مصدوم را برای عوامل اورژانس مهیا کردند.
وی با اشاره به احتمال وارد شدن ضربه به کمر و قطع نخاع مصدومان در حوادث سقوط از ارتفاع گفت: آتش نشانان در این عملیات حساس با همراهی عوامل اورژانس، ضمن ثابت کردن مصدوم روی برانکارد مخصوص، مصدوم را به بالا انتقال دادند.
مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید براینکه حضور شهروندان در محل حادثه ضمن احتمال بروز حوادث ثانویه و برهم زدن تمرکز ناجیان هیچ کمکی نیز به نیروهای امدادی نمی کند از شهروندان خواست با رعایت هشدارهای ایمنی از تجمع و حضور در محل حوادث خودداری کنند.
24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 600 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت می کنند.
ت/7135/ 6027 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.