به گزارش ایرنا، مرتضی علیخانی روز شنبه در آیین بهره برداری از سالن های چندمنظوره «حوزه مدیریت و آموزش شهروندی در حوادث غیرمترقبه» سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز افزود: هم اکنون حدود 22 ایستگاه آتش نشانی در این شهر وجود دارد که امید است تا پایان سال 98 این تعداد به 40 ایستگاه برسد.
وی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نه به پشتوانه تجهیزات و امکانات، بلکه به پشتوانه نیروی انسانی باتجربه و تربیت یافته به عنوان موفق ترین سازمان های آتش نشانی کشور شناخته می شود.
علیخانی ادامه دادد: آموزش و پیشگیری از مهم ترین موضوعات پیگیری شهرداری تبریز و استفاده از نیروهای بازنشسته برای آموزش اقدام پسندیده است.
شهردار تبریز نیز در این آیین با اشاره به نقش آموزش های شهروندی در کاهش حوادث شهری گفت: در نیمه نخست سال گذشته 50 مورد حادثه آتش سوزی در این شهر روی داد که این تعداد در نیمه نخست امسال در اثر سرمایه گذاری کلان و آموزش های شهروندی به حدود 20 مورد کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه تاکنون هشت کانال مهار سیلاب در تبریز احداث شده و طرح های مشابه دیگر نیز در حال احداث است، اظهار داشت: میزان وقوع آبگرفتگی و سیلاب با وجود بارش های زیاد بسیار کمتر شده است.
شهردار تبریز با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های شهری از اولویت های شهرداری است، یادآوری کرد: با وجود مشکلات اقتصادی جامعه، در بودجه ۹۷ بیشترین اعتبار برای سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز پیش بینی شده و تاکنون 2 ایستگاه آتش نشانی افتتاح و یک ایستگاه دیگر پس از تجهیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شهین باهر ادامه داد: با افتتاح ایستگاه های جدید، تعداد ایستگاه های آتش نشانی کلانشهر تبریز به ۲۳ ایستگاه افزایش می یابد.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته آتش نشانی و ایمنی گفت: آتش نشانان در راه آسایش، رفاه و ایمنی مردم بدون منت قدم برمی دارند که باید از زحمات آنان قدردانی شود.
شهردار تبریز با بیان اینکه نخستین آتش نشانی تاریخ کشور در کلانشهر تبریز افتتاح شده و باید در همه حوزه ها اول باشد، یادآوری کرد: تلاش می شود سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در حوزه منابع انسانی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در رتبه نخست کشور قرار گیرد.
شهین باهر بر لزوم مشارکت مردم در بحث آتش نشانی و خدمات ایمنی تاکید کرد و افزود: یکی از روش های موفق در ارتقای ایمنی، مشارکت مردمی است که شعار «هر شهروند یک آتش نشان» در اولویت آتش نشانی تبریز قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز در این آیین گفت: در راستای افزایش خدمات ایمنی در کلانشهر تبریز این مجموعه برای آموزش شهروندان تبریزی در حوادث غیرمترقبه احداث شده است.
داود طالب نژاد با بیان اینکه آموزش و پیشگیری در اولویت نخست آتش نشانی قرار دارد، افزود: آموزش باعث شده عملیات های اخیر آتش نشانی کلانشهر تبریز در کمترین زمان و خسارت مالی و جانی انجام شود.
وی با اشاره به اقدام های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در 6 ماه نخست امسال اظهار داشت: در این مدت بیش از 30 میلیارد ریال تجهیزات خریداری شده و بیش از 200 میلیارد ریال نیز برای افتتاح این سالن ها هزینه شده است.
طالب نژاد با بیان اینکه تجهیزات و لباس هر آتش نشان 320 میلیون ریال برای شهرداری تبریز هزینه دارد، ادامه داد: در سال های گذشته نردبان 54 متری با اعتبار بیش از 40 میلیارد ریال خریداری شده است در حالی که آن را اکنون با 160 میلیارد ریال هم نمی توان خرید.
عضو شورای اسلامی تبریز نیز در این آیین با اشاره به ارایه لایحه 200 میلیارد ریالی احداث سالن های چند منظوره آتش نشانی توسط شهردار کلانشهر تبریز، گفت: با آگاهی و همت اعضای شورای اسلامی این شهر بر اهمیت این موضوع احداث سالن های چندمنظوره «حوزه مدیریت و آموزش شهروندی در حوادث غیرمترقبه» سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در دستور کار قرار گرفته و اجرا شد.
غلامحسین مسعودی ریحان با تاکید بر اهمیت آموزش پیشگیری از بروز حوادث ایمنی، افزود: در اغلب ساختمان های مسکونی و مجموعه های اداری کپسول آتش نشانی وجود دارد اما بیشتر مردم نحوه استفاده از آن را بلد نیستند.
وی یادآوری کرد: به طور قطع پیشگیری بهتر، موثرتر و کم هزینه تر از درمان است و آموزش و فرهنگ سازی شهروندان برای پیشگیری از حوادث اهمیت بالایی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و سلامت شهر دارد.
در این آیین از سالن های چندمنظوره «حوزه مدیریت و آموزش شهروندی در حوادث غیرمترقبه » سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز بهره برداری و به مناسبت هفتم مهر روز آتش نشانی و خدمات ایمنی، رژه نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز برگزار شد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.