علی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 363 آتش سوزی در مدت یادشده اتفاق افتاد که با تلاش نیروهای آتش نشانی مهار شده است.
وی گفت: 656 حادثه نیز از مهر سال گذشته تاکنون در سامانه آتش نشانی به ثبت رسیده و عملیات امداد و نجات انجام شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند شمار کشته های حوادث آتش نشانی در این شهر را از مهر 96 تاکنون 9 نفر اعلام کرد و افزود: 73 نفر مصدوم و 496 نفر نجات یافته بوده اند.
وی تصریح کرد: مسایل ترافیکی در یک سال گذشته زمان رسیدن خودروهای آتش نشانی به محل حادثه و حریق را افزایش داده است.
حسینی گفت: میانگین جهانی زمان رسیدن به محل حادثه و حریق سه تا پنج دقیقه بوده که این رقم در بیرجند سه دقیقه و 6 ثانیه است.
وی با بیان اینکه سال گذشته این رقم در شهر بیرجند 2 دقیقه و 52 ثانیه بود گفت: اگرچه با متوسط جهانی فاصله زیادی نداریم اما افزایش زمان از سال گذشته تاکنون به دلیل مسایل ترافیکی شهر بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند بیان کرد: فرسودگی خودروها هم می تواند زمان رسیدن به حادثه را چند ثانیه افزایش دهد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به بافت قدیمی شهر به خصوص بازار مرکزی در مواقع حادثه سخت است گفت: البته سازمان آتش نشانی برای حفظ جان و اموال مردم در بازار شیرهای هیدرانت را نصب کرده و با آموزش کسبه و انجام مانورهای عملیاتی، آمادگی در مقابل اطفای حریق را افزایش داده است.
حسینی اظهار داشت: کاستی های ایمنی بافت قدیمی شهر بیرجند نیز به مراجع ذیصلاح اعلام شده ولی چون رفع این اشکالات زمان بر است امدادرسانی به حوادث این منطقه از شهر با خودروها پیشرو سبک انجام می شود.
وی با اشاره به آموزش های ارائه شده توسط آتش نشانی بیرجند بیان کرد: 21 هزار و 885 نفر ساعت آموزش برای ادارات، کارخانه ها و سازمان ها و هفت هزار و 627 نفر ساعت آموزش برای آتش نشانان داوطلب برگزار شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند، شناسایی کانون های پرخطر سطح شهر را از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از حوادث عنوان کرد و گفت: هرچه اقدامات پیشگیری مطلوب تر باشد، در حوزه بروز حوادث و هزینه های عملیات امدادرسانی با کاهش رو به رو خواهیم بود.
وی درباره آمار خودروهای آتش نشان بیرجند اظهار داشت: این سازمان در حال حاضر 12 خودرو سبک و 12 خودرو سنگین دارد که متوسط عمر این ناوگان بالای 15 سال است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.