جی پلاس

سلطنت فرعون مصر بر فوتبال جهان؛ محمد صلاح فراتر از مسی و رونالدو

مهاجم لیورپول در این فصل بهترین عملکرد دوران ورزشی اش را داشته و رکوردهای فوق العاده ای به نام خود ثبت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: "محمد صلاح در حال حاضر بهترین بازیکن جهان است." این جمله یورگن کلوپ پس از درخشش مهاجم مصری در دیدار برابر واتفورد بود. سرمربی لیورپول، مهاجم تیمش را بهتر از همه بازیکنان می داند حتی از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی. او برای این حرف خود دلیل دارد. صلاح همیشه ستاره لیورپول بوده است اما در این روزها بهترین دوران خود را تجربه می کند و با رکورد شکنی های اخیرش همه نگاه ها را به خود معطوف کرده است. 

مهاجم مصری علاوه بر عملکرد درخشان و گل های زیبایی که به ثمر رسانده است آمار خیره کننده ای برجای گذاشته است. بازیکن لیورپول در یازده بازی ۱۲ گل به ثمر رسانده و چهار پاس گل داده است. او در این فصل دروازه تیم های نوریچ، چلسی، لیدز، میلان، کریستال پالاس، برنتفورد، پورتو، منچسترسیتی، واتفورد و اتلتیکومادرید را باز کرد. صلاح ۹ دیدار پیاپی است که برای تیم کلوپ گلزنی می کند و نخستین بازیکن لیورپول لقب گرفت که به چنین رکوردی دست می یابد. پیش از این دنیل استوریج در هشت بازی متوالی دروازه حریفان را باز کرده بود. 

 

محمد صلاح

 

نام صلاح با گلزنی مقابل اتلتیکو در کنار امانوئل آدبایور (آرسنال در فصل ۰۸-۲۰۰۷)، آدریانو (اینتر در سال ۲۰۰۴) و دیگو فورلان (اتلتیکو در سال ۲۰۰۹) قرار گرفت. بازیکن مصری می تواند با گلزنی برابر منچستریونایتد از آن ها عبور کند. البته مهاجم ۲۹ ساله با بهترین رکورد فاصله زیادی دارد. روبرت لواندوفسکی در سال ۲۰۲۱ توانست ۱۹ بازی پیاپی برای بایرن مونیخ گلزنی کند. مهاجم لهستانی از پانزدهم فوریه تا هجدهم سپتامبر ۳۰ گل به ثمر رساند‌. 

لیورپول در دور رفت لیگ قهرمانان اروپا یکی از بهترین عملکردها را داشت و هر سه بازی خود را در گروه مرگ با پیروزی به پایان رساند. صلاح ستاره قرمزها بود و پنج گل به ثمر رساند. او برابر پورتو و اتلتیکو دبل کرد و در واندا متروپولیتانو از رکورد استیون جرارد عبور کرد تا با ۳۱ گل در ۴۸ بازی بهترین گلزن تاریخ باشگاه در این رقابت ها باشد. جرارد در ۹۷ بازی توانسته بود ۳۰ گل به ثمر برساند. صلاح تاکنون هشت گل در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۱ وارد دروازه حریفان کرده و بهترین عملکرد را در میان دیگر بازیکنان داشته است. 

 

لیگ قهرمانان اروپا محمد صلاح

 

مهاجم لیورپول تنها پنج گل با بهترین رکورد بازیکنان تیم های انگلیسی در لیگ قهرمانان فاصله دارد. سرخیو آگوئرو و دروگبا در این رقابت ها ۳۶ گل به ثمر رساندند. صلاح اگر بتواند هفتم دسامبر در سن سیرو دروازه میلان را باز کند با بهترین رکورد گلزنی پیاپی در خانه حریف برابر می شود که به آگوئرو تعلق دارد. مهاجم آرژانتینی در هفت بازی متوالی موفق به انجام این کار شد. صلاح فرصت دیگری دارد تا بتواند به آمار فوق العاده اش در این فصل بیفزاید. 

ستاره لیورپول در مقایسه با رونالدو و مسی هم عملکرد بهتری داشته است. مهاجم پرتغالی در این فصل ۹ بار به میدان رفته (یک بازی برای یوونتوس و هشت بازی برای یونایتد) و تنها شش بار گلزنی کرده است، سه گل در لیگ برتر و سه گل در لیگ قهرمانان. مسی در شش بازی سه بار دروازه حریفان را باز کرد. ستاره آرژانتینی تمام گل هایش را برای پاری‌سن ژرمن در لیگ قهرمانان به ثمر رساند. صلاح با دو گل تماشایی اش مقابل سیتی و واتفورد نشان داد تکنیک بالایی دارد و به راحتی می تواند با پشت سر گذاشتن مدافع های حریف گل های به یادماندنی در تاریخ فوتبال به ثمر برساند. 

اکنون در انگلیس برخی ها معتقدند مهاجم مصری شایسته کسب توپ طلا است. صلاح در فهرست ۳۰ بازیکن قرار گرفته است اما بعید است نامش در لیست نهایی جایی داشته باشد. با این حال او یکی از بهترین بازیکنان کنونی جهان فوتبال است و با توجه به عملکردش (۱۸۸ گل در ۲۱۴ بازی) به یکی از اسطوره های لیورپول تبدیل خواهد شد. 

دیدگاه تان را بنویسید