اصلی‌ترین مأموریت‌ آکادمی ملی المپیک از زبان کیکاوس سعیدی

با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک و همچنین مدیر آکادمی ملی المپیک آرژانتین، وبینار تعلیم و تربیت ورزشکاران جوان مبتنی بر ارزش‌های المپیک (OVEP) برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر کیکاوس سعیدی در ابتدای این وبینار آموزشی، توضیحاتی را برای آشنایی شرکت‌کنندگان با فعالیت‌های آکادمی به عنوان مجموعه ای علمی و تخصصی در ورزش قهرمانی کشور که چندی پیش توسط آکادمی بین‌المللی المپیک به عنوان یکی از 12 آکادمی برتر دنیا شناخته شد ارائه داد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک ضمن بیان اینکه آکادمی از ارکان اصلی کمیته ملی المپیک است، به بیان وظایف و اهداف آن پرداخت و ابراز داشت: این مجموعه در سال 2001 میلادی با هدف فعالیت‌های علمی و همچنین خدمات تخصصی، فنی و پژوهشی در جهت ارتقاء ورزش قهرمانی کشور، تأسیس شده است.

وی در ادامه گفت: به منظور تدوین سیاست‌ها و راهبردهای آکادمی ملی المپیک، شورای راهبردی و سیاست‌گذاری آکادمی با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، نخبگان علمی حاضر در سطوح بالای مدیریت ورزش کشور و اساتید دانشگاهی تأسیس شد تا چشم انداز و راهبردهای اساسی و زیر بنایی آکادمی در این شورا تدوین و فعالیت‌های این مجموعه بر اساس آن انجام پذیرد.
دکتر سعیدی با اشاره به این موضوع که همکاران ما در آکادمی تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف پیش‌بینی شده به کار گرفته‌اند، در خصوص بخش‌های مختلف این مجموعه و نحوه ارائه خدمات به تیم‌های ملی توسط این بخش‌ها توضیحاتی را به شرکت‌کنندگان ارائه داد.

سالن پیشرفته مرکز سنجش و توسعه قابلیت‌های جسمانی، مرکز روان‌شناسی ورزشی، مرکز پزشکی ورزشی، بخش توسعه ارزش‌های المپیک، دپارتمان‌های تخصصی قلب و ورزش و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، هتل و رستوران، کلاس‌های مربوط به برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی، سالن‌های تمرینی و ورزشی چند منظوره، سالن اجتماعات، مرکز تمرینات آبی و سالن تازه تأسیس فانکشنال از جمله مراکز آکامی ملی المپیک بودند که دکتر کیکاوس سعیدی ضمن اشاره‌ای مختصر به مجموعه فعالیت‌های آنها گفت: تمامی خدمات ارائه شده در این مراکز به صورت صد در صد رایگان در اختیار تیم‌های ملی می‌باشد.

وی در پایان و ضمن اشاره به اینکه هدف ما این است تا آکادمی را به یک مرجع پیشرو در توسعه علمی، فرهنگی و آموزشی برای تمامی رشته‌های ورزشی تبدیل کنیم گفت: توانمندسازی علمی و فرهنگی جامعه ورزش اعم از ورزشکاران، مربیان، کارکنان، مدیران و متخصصین ورزش (به منظور دستیابی به موفقیت‌های ملی و بین‌المللی) و همچنین ترویج ارزش‌های المپیک در جامعه ایران با توجه ویژه به نوجوانان، جوانان و زنان (در راستای اهداف کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ) جزو مأموریت‌های اصلی آکادمی می‌باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید