عضو شورای سیاست‌گذاری حفاظت از ورزشکاران:

جنبه مادی‌گرایی جوامع امروز، شکوفایی استعدادهای کودکان از طریق ورزش را تهدید می‌کند

دکتر مهدی نمازی‌زاده استاد دانشگاه و عضو شورای سیاست‌گذاری حفاظت از ورزشکاران در برابر تعرض و سوء استفاده در ورزش، در خصوص اهمیت تشکیل این شورا و روند کار آن توضیحاتی را ارائه داد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس ، دکتر نمازی‌زاده در گفتگویی کوتاه در این خصوص ضمن بیان این مطلب که فعالیت کودکان و نوجوانان در فضاهای ورزشی بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت شکل گرفته است گفت: جوامع متحول شده‌اند و جنبه‌های مادی‌گرایی، ویژگی تعلیم و تربیت و شکوفایی استعدادهای کودکان از طریق مشارکت‌های تفریحی _ ورزشی را به صورت کاملاً جدی تهدید می‌کند.
 
وی افزود: گاهاً مشاهده می‌شود که حقوق حقه کودکان و نوجوانان و ورزشکاران در اثر سوء رفتار و اذیت و آزار در نظر گرفته نمی‌شود، به طوری که نونهالانی که بر اساس فلسفه ورزش باید به کمال رفتاری و استعدادهای خدادادی خود برسند، با گذر زمان آسیب‌های زیادی را دیده و به جای رشد و شکوفایی، تحت آزار و آسیب‌های جسمی و روانشناختی قرار می گیرند.
 
دکتر مهدی نمازی‌زاده استاد دانشگاه علوم ورزشی در ادامه و ضمن اشاره به این موضوع که جوامع اسلامی از این لحاظ دارای ریشه‌های بنیادی اخلاقی و تربیتی می‌باشند گفت: سعی ما در شورای سیاست‌گذاری حفاظت از ورزشکاران این است که دستورالعمل‌ها و اسناد موجود درکمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و فدراسیون‌های جهانی که به منظور حفاظت از حقوق ورزشکاران تنظیم شده است را بومی‌سازی کنیم.
 
وی در ادامه افزود: ضمن رعایت بومی‌سازی این اسناد تلاش می‌کنیم تا با کمک مکتب اسلام و در کنار آن مکتب ورزش، از آزار و اذیت‌های احتمالی که موجب هتک حقوق و احتمالاً ضایع شدن حقوق ورزشکاران می‌شود جلوگیری کنیم.
 
دکتر نمازی‌زاده در پایان از زحمات دکتر قراخانلو عضو کمیسیون فرهنگ و آموزش آنوک، رئیس آکادمی ملی المپیک و نایب‌رئیس شورای مذکور و همچنین خانم ناهید کریمی مدیر پژوهش و مسئول واحد توسعه ارزش‌های المپیک آکادمی ملی المپیک و عضو شورای سیاست‌گذاری حفاظت از ورزشکاران، در جهت پیشبرد فعالیت‌های شورا و تنظیم صورت جلسات تقدیر و تشکر کرده و خروجی جلسات برگزار شده را قانع‌کننده و رضایت‌بخش عنوان کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید