از تندیس قهرمانان رونمایی شد

مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران در کمیته ملی المپیک+ تصاویر

مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران برگزار و از تندیس تعدادی از قهرمانان رونمایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران امروز (سه شنبه) در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

همچنین در این مراسم از تندیس های محمود ملاقاسمی، امامعلی حبیبی، محمد مهدی یعقوبی، علی میرزایی، محمد ابراهیم سیف پور و زنده یاد سیامند رحمان رونمایی شد.

در این مراسم رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، پیروز حناچی شهردار تهران و چند تن از روسای فدراسیون ها حضور داشتند.

 

2

 

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هم در مراسم حضور پیدا کرد.

 پیش از آغاز مراسم و زمانی که مصطفی هاشمی طبا وارد شد، صالحی امیری عنوان کرد: به زودی  از خدمات هاشمی طبا در مراسمی قدر دانی می شود. او خدمات ارزنده ای به ورزش ایران ارائه کرد.

امامعلی حبیبی به دلیل بیماری در مراسم حاضر نشد اما برادرزاده او به همراه همسرش در مراسم شرکت کردند. محمود ملاقاسمی نیز ظاهرا در ایران بسر نمی‌برد.

 

حناچی

 

پیروز حناچی ، شهردار تهران که با دوچرخه در این مراسم حاضر شده بود ،‌ گفت : روز جهانی المپیک را تبریک می‌گویم و حسن سلیقه دوستان برای افتتاح تالار در این روز را قدر می‌دانم. مسیر جوانمردی و قهرمانی در دل عزیزانی است که مدال‌های روشنی را هدیه آوردند. در شهرداری در تلاشیم تا کمک کنیم‌ همه دستگاه ها شناسنامه‌های خود را به نمایش بگذارند. در تهران موزه‌های زیادی افتتاح شده است و این موزه نیز از این جنس است.

حناچی یادآور شد: در تجربه ای که در سنگاپور داشتم دیدم که موزه المپیک بسیار جذاب است، در این موزه آثار دوچرخه و استفاده از آن زیاد است. 

وی تاکید کرد: صالحی امیری نشان داد مدیر فرهنگی همه جا تاثیر فرهنگی دارد.

شهردار تهران صمن تقدیر از وزیر ورزش ادامه داد: ورزش زورخانه ای، ورزش خاص منطقه ماست باید توسعه دهیم و لیگ های آن را گسترش دهیم. ما هم برای توسعه آن در کنار شما خواهیم بود.  

شهردار تهران در پایان گفت: ما در مجموعه شهرداری تهران سر قول مان برای کمک به موزه ورزش هستیم، تلاش می کنیم موزه ملی المپیک تبدیل به موزه فاخر شود. همکاران مدام دنبال شما می گردند که این اتفاق بیفتد.

مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در همه جوامع افرادی بودند که با گذشت از خود برای ملت و کشورشان افتخارآفرینی کردند. عده ای در ادبیات و برخی در صحنه هنر فعالیت داشتند برخی هم در ورزش افتخارآفرینی و دل ملت را شاد کردند. 

وی افزود: با همتی که صورت گرفته بخش مغفول مانده در موزه که مربوط به ورزش بود به بهره برداری رسید. یادمان نمی رود که در مسابقات بین المللی ورزشکاران برای افتخارآفرینی آسیب دیدند. ساخت و بهره برداری موزه فقط به یک وزارتخانه محدود نشده بلکه مردم تلاش کردند تا تعداد موزه ها افزایش یابد.

محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: درگذشت سیامند رحمان شوک خبری بود. با وی پیوند عاطفی داشتم و باور نمی‌کردم برای تشییع جنازه او به شهرش بروم.سیامند یک کرد و اهل تسنن و عاشق اهل بیت و متواضع و بزرگ بود. بخش فنی او هم تکرار شدنی نیست.

وی تاکید کرد: نمی‌دانم داستان چه بود که وی که می‌توانست همچنان بدرخشد اینگونه از بین ما رفت‌. او همیشه خندان بود. بخش‌های اخلاقی او نیز تکرار نشدنی است و می‌توان از آن فیلم و رمان برای نسل بعد ساخت.

خسروی‌وفا افزود: از حناچی و شهرداری تهران می‌خواهم که پارالمپیکی‌ها و معلولین را در بحث شهری در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد:  یاد و خاطره شهید سلیمانی که پهلوانی وی جهانی بود را گرامی می‌دارم، همچنین یاد شهدای ورزشکار و درگذشتگان ورزشکار را ارج می‌نهیم.

 

مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش

 

مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش

 

مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش

 

مراسم افتتاخ تالار مشاهیر

 

مراسم افتتاخ تالار مشاهیر

 

مراسم افتتاخ تالار مشاهیر

 

مراسم افتتاخ تالار مشاهیر

 

مراسم افتتاخ تالار مشاهیر

 

مراسم افتتاخ تالار مشاهیر

 

مراسم افتتاخ تالار مشاهیر

 

مراسم افتتاخ تالار مشاهیر

 

مراسم افتتاخ تالار مشاهیر

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید