مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش؛

صالحی امیری: اگر کسی می‌خواهد ریشه‌ها و تبار ورزش ایران را بشناسد باید به تالار مشاهیر بیاید

صالحی امیری در مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش گفت: اگر کسی می‌خواهد ریشه‌ها و تبار ورزش ایران را بشناسد باید به این مکان بیاید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ سید رضا صالحی‌امیری در مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش اظهار داشت: امروز در این مکان حاضر شدید تا به نسل جدید یادآوری کنید که اگر می‌درخشیم به خاطر حضور انسان‌های بزرگی است که در این جغرافیا درخشیدند. امروز تولد حضرت معصومه است و ما به اهل بیت افتخار می‌کنیم. بعلاوه روز المپیک نیز هست.

وی در ادامه از حمایت‌های حناچی و وزیر ورزش در بحث احداث موزه تقدیر کرد.

صالحی‌امیری گفت: افتتاح تالار با این فلسفه است که گسست فرهنگی در جامعه داریم و اگر به فکر رفع آن نباشیم به گسل تبدیل می‌شود و نسل جدید ریشه‌های خود را نمی‌شناسد.

بعلاوه بحث هویت سازی اهمیت دارد و هویت چسب بقای یک ملت است. هویت ریشه‌های بنیادی بقای یک جامعه است. اگر کسی می‌خواهد ریشه‌ها و تبار ورزش ایران را بشناسد باید به این مکان بیاید. این مکان کالبدی خشک و بی روح نیست بلکه داری معرفت انسان‌هایی است که با عرق خود این ملت را شاد کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: تا فروردین 1400 از 68 تندیس قهرمانان کشورمان رو نمایی می‌شود که 56 المپین و 12 پارالمپین‌ خواهد بود. امروز در این مکان روح پهلوانی دمیده می‌شود و هر کسی وارد می‌شود باید با وضو باشد و با صلوات وارد شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید