گفت‌وگوی جی پلاس با المپین های ۲۰۲۰

نجمه خدمتی:‌ بدون تیراندازی واقعی تمرین می کنیم! / برای المپیک سال آینده باید از صفر شروع کنیم

بانوی تیرانداز المپیکی ایران در واکنش به تعویق المپیک 2020 با توجه به شیوع کرونا گفت:‌ قبل از تعویق المپیک در آمادگی خوبی قرار داشتیم اما به هر صورت این بازی ها به سال بعد موکول شد و باید برای سال آینده از صفر شروع کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به تعویق افتادن المپیک فعالیت و عملکرد خیلی از ورزشکاران را مختل کرده است. خیلی ها از این اتفاق ابراز نگرانی کرده اند اما هستند ورزشکارانی که مصدوم بودند و این اتفاق به نفع آن ها شده است. در این زمینه خبرنگار ورزشی جی پلاس با نجمه خدمتی ، ‌بانوی تیرانداز المپیکی ایران گفت و گویی انجام داد که مشروح آن‌ را می خوانید:

تعویق یک ساله المپیک 2020 چه تاثیری روی روند آماده سازی شما دارد؟

خدمتی: ما خودمان را برای المپیک آماده می کردیم و به مرز آمادگی بالایی هم رسیده بودیم ولی متاسفانه به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته بود، پیش برویم؛ در هر صورت المپیک به تعویق افتاد. نمی توان گفت این اتفاق خوب بود یا بد اما شرایط ما مثل سایر رقبایمان نبود و خیلی تلاش کرده بودیم تا به این آمادگی برسیم. با این حال به نظرم فرصت بییشتری داریم تا بهتر برای این بازی های مهم آماده شویم. می توانم بگویم برای مسابقات سال آینده باید از صفر شروع کنیم.

این اتفاق تا چه اندازه بر روحیه شما تاثیرگذار بود؟

خدمتی: تاثیر خاصی نداشت و این اتفاق را به فال نیک گرفتم. فکر می کنم این موضوع می تواند فرصتی برای تمرین کردن بیشتر باشد. همچنین غیر از برنامه تاکتیکی تیراندازی می توانم روی بدنسازی هم کارهای بیشتری انجام دهم.

در دوران قرنطینه چطور تمرین می کنید؟ پیگیری رشته شما در خانه خیلی سخت است.

خدمتی: در واقع ما در اردوی غیر حضوری هستیم و تمریناتمان را طبق برنامه ای که خانم الهام هاشمی مربی مان تدارک دیده،‌ انجام می دهیم. در یک زمان مشخص و طبق برنامه، آنلاین می شویم اما امکان شلیک واقعی وجود ندارد و هیچ چیز واقعی نیست. دستگاهی به اسم "اسکت" است که با آن تمرین می کنیم . این شرایط سخت است و اصلا قابل مقایسه با تمرین داخل سالن نیست اما تمام تلاشمان را می کنیم تا خودمان را در اوج نگه داریم.

از وضعیت سایر رقبا خبر دارید؟

خدمتی: در شبکه های اجتماعی گاهی که آنلاین می شوند با هم در تماس هستیم. آن ها هم مثل ما و به صورت مجازی و آنلاین در خانه های خودشان در حال تمرین کردن هستند.

درباره حقوق تعیین شده به المپین ها هم صحبت کنیم. در حال حاضر پرداخت ها چگونه صورت می گیرد؟

خدمتی: من نخستین ورزشکاری بودم که سهمیه المپیک 2020 را کسب کرد. ماهی 5 میلیون تومان برای ما حقوق در نظر گرفته شد که در نوع پرداخت ها تغییراتی به وجود آمد. کل حقوق ما تا المپیک 60 میلیون تومان بود که 30 میلیون تومان آن را بهمن ماه با کسر مالیات به حساب ما واریز کردند. قرار بود 30 میلیون دوم را هم در زمان اعزام برای ما واریز کنند که این اتفاقات افتاد و از برنامه بعدی بی اطلاع هستم. امیدوارم که اتفاق های خوبی برای ورزشکاران بیفتد. ابتدا قرار بود این حقوق ها به صورت ماهیانه پرداخت شود و بنا به شرایطم اگر به آن شکل پرداخت می شد، بهتر بود چون یکسری از ورزشکاران مثل من از فدراسیون خودشان حقوقی نمی گیرند و این طور بهتر بود.

 

اعلام جدیدترین رده بندی جهانی تیراندازی

کسب 51 سهمیه المپیک 2020 پایان کار ایران در سال 98

تیراندازان ایرانی به ۴ مدال رسیدند / نجمه خدمتی طلا گرفت

امید بانوان به رکوردشکنی در المپیک 2020

برترین های ورزشکاران ایرانی در سال 98

دیدگاه تان را بنویسید