هادی تمهیدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی مسئولان شهرستان پاکدشت تلاش دارد تا با اقدامات پیشگیرانه، از همه‌گیری ویروس کرونا و ابتلاء شهروندان به این بیماری جلوگیری کنند.

وی بدون اشاره به تعداد مبتلایان، بهبودیافتگان و یا فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا در شهرستان پاکدشت گفت: تمامی ظرفیت دو بیمارستان شهدای پاکدشت و زعیم برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته و بهترین خدمات به این افراد ارائه می‌شود.

تمهیدی تصریح کرد: به منظور تجهیز تمامی امکانات شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا، با همکاری دادستان و مشارکت برخی نهادها، سالن کارگران شهرستان پاکدشت با ظرفیت ۱۲۰ تخت به عنوان مرکز نقاهتگاهی تبدیل می‌شود تا فشار از روی بیمارستان‌ها کاسته شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سیزده فروردین، روزطبیعت، از مردم خواست تا از حضور در مناطق مختلف تفرجگاهی پرهیز کنند.

فرماندار پاکدشت تأکید کرد: خودروهایی که در روز طبیعت با نقض طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی، در کنار مزارع روستایی و تفریحی توقف داشته باشند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه و ملزم به ترک محل می شوند و چنان‌که از فرمان پلیس تمرد کنند یک ماه خودروی آنان توقیف می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیشتر مردم فهیم شهرستان پاکدشت شرایط ویژه مقابله با کرونا را درک کرده و با مسئولان همراهی کرده‌اند ولی افراد اندکی با بی‌مسئولیتی در شهر حضور پیدا کرده و امنیت جانی و سلامت مردم را به بازی‌ می‌گیرند که قطعا با این افراد برخورد خواهد شد.

تمهیدی افزود: بر اساس دستورالعمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، صنوف غیرضروری می‌باید نسبت به تعطیلی اقدام کنند که طی روزهای اخیر، تعدادی از واحدهای صنفی که قانون را رعایت نکردند پلمب شده و افرادی که از قانون تمرد کرده‌اند، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.  

وی محدودیت‌های ایجاد شده در شهرستان را اثر بخش دانست و افزود: با اعمال محدویت ها، روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان پاکدشت متوقف شده و حتی سیر نزولی پیدا کرده است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.