طبق گزارش وزارت بهداشت در روز سه شنبه 2 آذر 1400، اکنون هشت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۴۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ ۱۳۲ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و شمار تلفات کرونا در کشور به ۱۲۹ هزار و ۱۷۷ رسید.

تلفات روزانه کرونا روز گذشته(دوشنبه) پس از ۲۳۴ روز به ۹۷ نفر رسید و دو رقمی شد اما امروز بار دیگر سه رقمی شد.

۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ رقم تلفات روزانه کرونا ۹۴ نفر بود اما از روز ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۰ روند مرگ های کرونایی تا روز گذشته سه رقمی ماند و در خیز پنجم کرونا بالاترین فوت سه رقمی از ابتدای شیوع ویروس کرونا (اسفند ۹۸) در کشور را تجربه کرد.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا(اسفند ۹۸) در کشور رسید.        

به هر روی افزایش ۳۵ فوتی طی ۲۴ گذشته، نشان داد که ویروس کرونا قصدی برای کوتاه آمدن ندارد و باید ضمن تداوم واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی گرفت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز(دوشنبه) تا امروز سه شنبه دوم آذر سال ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۶۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۸۸ هزار و ۹ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۱۷۷ نفر رسید.

تا کنون ۵ میلیون ۸۰۷ هزار و ۸۹ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین سه هزار و ۳۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۷ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۹۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین ۵۶ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۷۷۴ نفر دُز اول، ۴۵ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۳ نفر دُز دوم و ۸۳۳ هزار و ۶۰۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۵۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته نیز ۴۱۱ هزار و ۴۱۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون هشت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۴۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

طی هفته های اخیر هشدارهای در مورد احتمال خیز ششم کرونا از سوی مسولان داده شده اما به باور کارشناسان هر گونه عادی سازی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند این احتمال را به واقعیت نزدیک کند.

واکسیناسیون سراسری در کشور از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شد.

 

دوم آذرماه و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها 

بازگشایی تدریجی مدارس و حضور دانش آموزان سر کلاس ها از روز اول آذرماه یعنی دیروز آغاز شده است اما این سوال ممکن است پیش آید که آیا بازگشایی مدارس به منزله تعطیلی آموزش مجازی است؟

اتفاقا حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین امروز در همین خصوص گفت: بازگشایی مدارس به منزله تعطیلی آموزش مجازی نیست ؛ به عبارت دیگر ،آموزش‌ها به صورت ترکیبی است و فضای مجازی به عنوان مکمل در اختیار دانش آموزان قرار دارد.

اصغری نوع حضور دانش آموزان در مدارس را وابسته به تصمیم مصوبه شورای مدرسه عنوان کرد و گفت: حضور دانش آموزان در برخی از مدارس همه روزه و در برخی از مدارس هم به صورت گروه‌بندی خواهد بود، دانش آموزان گروه نخست پس از حضور در مدارس آموزش را به‌صورت حضوری و گروه دوم در منزل به‌صورت برخط پی گیری می‌کنند و همزمان از آموزش کلاس‌های مدارس بهره‌مند می‌شوند.

به گفته اصغری تاکنون ۹۳ درصد دانش آموزان استان قزوین واکسن زده اند چرا که اولویت اول آموزش پرورش برای بازگشایی مدارس و کلاس‌های حضوری سلامت دانش‌آموزان است.

حضور دانش آموزان در مدارس البرز اجباری نیست

از طرفی مهریار کرمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز امروز این را گفت که اصل بر حضور دانش آموزان در مدارس است ولی اجباری در کار نیست. به عبارت دیگر سیاست وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی حضوری مدارس، روش تدریجی است.

در این میان کرمی به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اخذ تعهد از اولیا برای حضور دانش آموزان در مدارس هم اشاره و خاطرنشان کرد: اخذ تعهد از اولیا وجاهت قانونی ندارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: مدیران دقت نظر داشته باشند که کسب مجوز بازگشایی برای مدارس امری الزامی است و همچنین داشتن مصوبه شورای مدرسه درخصوص اولویت بندی کلاس ها، تعداد روزها، تعداد دانش‌آموزان حاضر در هر جلسه و هر کلاس و دروسی که به صورت حضوری و غیر حضوری درنظر گرفته شده اند از جمله مواردی هستند که انتظار می‌رود در دستور کار خود قرار دهند.

امتحانات نوبت اول مدارس کرمان به صورت حضوری برگزار می‌شود 

همچنین امروز از کرمان این خبر به نقل از احمد اسکندری، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان منتشر شد که گفته بود: امتحانات نوبت اول مدارس کرمان نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود. 

اسکندی هم تصمیم گیری برای چگونگی بازگشایی مدارس را وظیفه شورای مدارس دانست و گفت: این شورا بر اساس شرایط و اقتضائات مدرسه اقدام به حضوری یا غیر حضوری برگزار کردن کلاس ها می کند. 

وی هر چند که گفت تمام مدارس کرمان مجوز بازگشایی دریافت کرده اند اما این را هم یاد آور شد که اعلام زمان حضور دانش آموزان در مدرسه بر عهده شورای مدرسه است. 

اگر دانش آموزی کرونا گرفت چه می شود؟

شاید پرسش بسیاری از هموطنان به ویژه والدینی که دانش آموز دارند این باشد که اگر در این رفت و آمد بچه ها به مدرسه  یکی از آنها کرونا گرفت ، اولیاء مدرسه چه اقدامی می کنند؟

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان این پاسخ را امروز البته با توجه به شرایط استانی تحت پوشش خود داد مبنی بر اینکه سامانه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، روزانه آمار دانش آموزان و والدینی را که دچار کرونا شده اند به مدارس اعلام می کند تا از حضور دانش آموزان بیمار به مدرسه جلوگیری شود.  ضمن اینکه والدین هم در صورت مشاهده کوچکترین علائمی از سرماخوردگی در هر یک از اعضای خانواده، مدرسه را در جریان قرار دهند و از حضور فرزند خود در مدرسه خوداری کنند.

همچنین از ساری این خبر را داریم از قربانعلی سهرابی معاون آموزش و پرورش مازندران که تاکید کرده است: دانش آموزان و معلمانی که علائم کرونایی داشته باشند، حضورشان در مدارس ممنوع است و به مدت ۱۵ روز باید در قرنطینه باشند و در بستر فضای مجازی در کلاس های درس حاضر شوند.

دروس چگونه ارایه می شود؟

امروز از بروجرد هم این خبر را داشتیم که محمد مهر افزون، مدیر آموزش و پرورش بروجرد این را گفت که تنها برخی از دروس‌ برای دانش‌آموزان حضوری ارائه می شود و هر مدرسه می تواند به تناسب امکانات، جمعیت و شرایط خود نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری یا مجازی را در شورای مدرسه  تنظیم کند.

چرا بازگشایی مدارس در شادگان توصیه نمی شود ؟

خبر دیگر امروز اینکه شادگان بر اساس آخرین رنگ بندی کرونا در استان خوزستان در وضعیت آبی قرار دارد؛ اما مساله اینجاست که امروز از قول رییس مرکز بهداشت شادگان این خبر اعلام شد که بازگشایی مدارس شادگان در این شرایط توصیه نمی‌شود.

بهتر است ببینیم برای چه این مطلب گفته شده است.

آن طور که نورالله طاهری گفته است تاکنون تنها ۱۴ درصد دانش‌آموزان شادگان دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. ۷۲ درصد دانش‌آموزان شادگان دُز اول واکسن را تزریق کردند و برای بازگشایی واحدهای آموزشی نیاز است حداقل ۷۰ تا ۸۰درصد جامعه هدف دانش‌آموزی شادگان هر ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کنند. بنابراین بازگشایی مدارس در این شهر توصیه نمی شود.

وی با انتقاد از استقبال اندک معلمان شهرستان شادگان از تزریق واکسن کرونا افزود: متاسفانه فقط ۴۰ درصد از جامعه فرهنگی در شهرستان شادگان اقدام به تزریق واکسن کرده اند در صورتی که انتظار می‌رفت این قشر با استقبال گسترده خود ، مردم را در این راه تشویق کنند.

رییس مرکز بهداشت شادگان گفت: با این شرایط بازگشایی مدارس در این شهرستان به صلاح نیست و به آموزش و پرورش شهرستان نیز توصیه شده است در بازگشایی مدارس عجله‌ نکند.

حالا یک خبر از دره شهر استان ایلام که نقطه مقابل شادگان است و آن اینکه به گفته کیانوش محمد نژاد ۷۵.۶ درصد دانش آموزان دره شهر تاکنون دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

هم اکنون شهرستان های چرداول، ایوان و ایلام در وضعیت نارنجی، هلیلان و بدره در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

دیگر آنکه در خصوص بحث مدارس و کرونا  اگر می خواهید درباره مدارس گیلان و ایلام کسب اطلاع کنید می توانید به ترتیب به این لینک ها مراجعه فرمایید .

چند درصد دانش آموزان مناطق مختلف ، واکسن زده اند؟

واکسیناسیون دانش آموزان در مقابل کرونا از شروط بازگشایی مدارس است وآمار دریافت واکسن توسط دانش آموزان متفاوت است . مثلا امروز مهر افزون، مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: ۵۱.۶ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال این شهرستان، هر ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کردند.

بنا به گفته مهدی یوسفی جمارانی فرماندار پاکدشت بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان واکسینه شده اند به عبارت دیگر ، ۳۸ هزار دانش آموز دُز اول و ۲۷ هزار و ۲۰۰ دانش آموز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

احمد پاکدل سرپرست مرکز بهداشت گچساران این خبر را داد که تاکنون بیش از ۹۲ درصد دانش‌آموزان گروه هدف این شهرستان معادل ۱۰ هزارو ۳۶ نفر واکسن کرونا نوبت اول را دریافت کرده اند.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز ۹۹ درصد دانش آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان کرمان معادل ۲۶۰ هزار نفر نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. 

به گفته وی ۱۵۵ هزار نفر از دانش آموزان کرمانی نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و کرمان در زمینه تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان و فرهنگیان جزو استان های برتر است.

دیگر آنکه قربانعلی سهرابی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران امروز گفت: براساس آمار تاکنون ۹۳ درصد از ۳۵۸ هزار نفر از دانش آموزان واجد شرایط ۱۲ تا ۱۸ سال استان دُز اول و ۷۵ هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی دلیل حضور نیافتن پنج درصد دیگر از دانش آموزان در کلاس‌های درس در اول آذر را تزریق نکردن واکسن کرونا به جمعیت دانش آموزی واجد شرایط و همچنین داشتن علائم مشکوک به کرونا از سوی تعداد دیگری از دانش آموزان عنوان کرد.

سهرابی این را نیز خاطر نشان کرد که در روز گذشته یعنی اول آذر از حضور ۳۲۰ دانش آموز واجد شرایط دریافت واکسن و ۷۳ معلم مازندرانی که نسبت به ارایه کارت واکسن خود اقدام نکردند در کلاس های درس ممانعت شد.

 داوود آتشی رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت نیز اظهارداشت: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۷۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

از اخبار واکسیناسیون علیه کرونا یک خبر دیگر از کرج هم داشتیم که به نقل از غلامرضا رضوانی ،  معاون خدمات شهری شهرداری کرج  با توجه به فعالیت ۲ گرمخانه ویژه مردان و زنان بی سرپناه در این کلانشهر ، تمام مددجویان این گرمخانه ها ۲ دز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

از شیراز نیز این خبر را داریم که مدیر روابط عمومی و مشاور مدیر کل بهزیستی فارس اعلام کرده است:تزریق دُز سوم (بوستر) واکسن کرونا به معلولان و سالمندان در مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی فارس با همکاری ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

عبدالرحمن سلیم حقیقی گفته است: تزریق دُز سوم با اولویت مراکز سالمندان از ابتدای آبان ماه شروع شده است و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در حال انجام است.

وضعیت کرونا در شهر های مختلف

وضعیت کرونا در مناطق مختلف کشور متفاوت است برخی آن را پایدار و برخی روند کاهشی را اعلام کرده اند مثلا اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: کرونا در این شهرستان با توجه به اقداماتی که در زمینه پیشگیری، شناسایی و درمان صورت گرفته است، اکنون روند پایدار دارد .

اما یوسفی جمارانی  فرماندار پاکدشت روند بیماری را نزولی اعلام کرد و افزود: طی ۲ هفته گذشته آمار بستری ها ۳۰ درصد و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا نیز ۷۷ درصد کاهش داشته است.

امروز غلامرضا شریف‌زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی این خبر را داد مبنی بر اینکه به جز شهرستان‌های فردوس و طبس که روند شیوع کرونا در آنها افزایشی است، سایر شهرستان‌های استان روند ثابت رو به پایین دارند اما وضعیت در این مناطق هم شکننده است.

بر اساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان پاکدشت در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

دیگر  آنکه از مجموع هفت شهرستان تابعه البرز،  طالقان و ساوجبلاغ در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

اکنون شهرستان های چگنی، خرم‌آباد و پلدختر نارنجی هستند و وضعیت شیوع کرونا در ازنا، دلفان، دورود، رومشکان، بروجرد، کوهدشت، الیگودرز و سلسله زرد است.

ضمنا شهرستان‌های اردبیل، کوثر، سرعین، مشکین‌شهر، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان گرمی، نیر و نمین در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان کاهشی است

مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع کرونا در این استان همچنان کاهشی است و موارد ابتلا و بستری به کمترین میزان خود پس از اوج‌ موج پنجم رسیده است.

وی روز سه‌شنبه افزود: در حال حاضر ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری است که در مقایسه با اوج موج پنجم کرونا که به حدود ۸۰۰ بیمار می‌رسید کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

 بر اساس رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان در وضعیت نارنجی(پرخطر) و شهرستان‌های اردل، کیار، کوهرنگ، بن و سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

بر اساس آنچه که مهدی محمدی ، رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه  اعلام کرده است در شبانه‌روز گذشته ۵۶ نفر شامل ۱۲ بیمار مثبت بستری و ۴۴ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۲۵ نفر کمتر است. همچنین هم ‌اکنون ۲۶۱ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۱۲ نفر کمتر شده است.

کرمانشاه براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز شنبه ۲۹ آبان از نارنجی به زرد کرونایی تغییر وضعیت داد.هم‌اکنون تنها شهرستان‌های پاوه و سنقروکلیایی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

به گفته محمدی شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، کنگاور، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر، ثلاث باباجانی، دالاهو و صحنه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و شهرستان قصرشیرین هم در وضعیت آبی قرار دارد.

ممنوعیت تردد مرتبط با کرونا در جاده های خراسان رضوی اجرا نمی شود

ممکن است برخی هموطنان بخواهند از وضعیت تردد در جاده های خراسان رضوی با توجه به اهمیتی که بواسط جذب زائران بارگاه امام هشتم شیعیان دارد هم کسب خبر کنند که در این راستا امروز سرهنگ حسین میش مست رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: تردد در جاده‌های ارتباطی این استان آزاد است و هیچ طرح محدودیت و ممنوعیت تردد مرتبط با کرونا در محورها اجرا نمی‌شود.

میش مست اظهار داشت:با اجرای واکسیناسیون و آغاز طرح محدودیت هوشمند کرونا، ممانعتی برای تردد خودروهای غیربومی در استان وجود ندارد.

بیش از ۶۰ هزار مسافر در گذرگاه دوغارون پایش سلامت شدند

حال که از خراسان رضوی سخن به میان آمد بد نیست به مرز دوغارون ( بین ایران و افغانستان) هم سری بزنیم و ببینیم که از اول امسال تا زمان حاضر آیا مسافران آن از نظر سلامت پایش شده اند یا خیر ؟

حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در استان خراسان رضوی در این خصوص گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ هزار و ۲۱ مسافر خارجی و ایرانی وارد شده از افغانستان در گذرگاه زمینی دوغارون این شهرستان از نظر سلامت پایش شده و مورد غربالگری کرونا قرار گرفته اند.

وی افزود: این تعداد مسافر در اجرای طرح "مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا" توسط ۱۰ نفر از کادر درمان و تیمهای داوطلبان جمعیت هلال احمر تایباد مورد آزمایش پی، سی، آر و تب سنجی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این طرح غربالگری روزانه افزون بر ۴۰۰ مسافر خارجی و ایرانی و آزمایشات مربوط به بیماری کووید ۱۹ در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون انجام می شود.

سالانه افزون بر یک میلیون مسافر از طریق مرز زمینی دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان رفت و آمد می کنند.

گذرگاه زمینی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

کرونا جان پنج نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با مرگ پنج بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۰۷ نفر رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز سه‌شنبه افزود: همچنین با شناسایی ۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان همدان، مجموع بیماران بستری مثبت استان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا به ۳۰ هزار و ۸۱۳ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۸ هزار و ۹۸۰  نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۱ نفر بود که ۵۹ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری افزود: ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۱ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۶۳۰، بهاریک هزار و ۵۵۵، تویسرکان یک هزار و ۵۶۷، رزن یک هزار و ۲۳۱، درگزین ۴۱۲، فامنین ۴۱۱ و کبودراهنگ یک هزار و ۵۳۶ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۷۴۸ نفر در ملایر، چهار هزار و ۱۲۰ نفر در نهاوند و ۱۱ هزار و ۹۳۴ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، همه شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی هستند.

شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان کاهشی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع کرونا در این استان همچنان کاهشی است و موارد ابتلا و بستری به کمترین میزان خود پس از اوج‌ موج پنجم رسیده است.

مجید شیرانی روز سه‌شنبه افزود: در حال حاضر ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری است که در مقایسه با اوج موج پنجم کرونا که به حدود ۸۰۰ بیمار می‌رسید کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از مجموع بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا ۲۳ بیمار با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی از فوت سه بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس مجموع فوتی‌های کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون(یکم آذر) به یک هزار و ۷۱۹ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به شناسایی ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان، اظهار داشت: با احتساب بیماران جدید کل مبتلایان به کرونا در استان به ۸۵ هزار و ۹۴۸ بیمار رسیده است.

شیرانی خاطر نشان کرد: همچنان نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم تا همچنان بار ویروس در استان کاهش یابد و ایمنی نسبی شکل گیرد.

بر اساس رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان در وضعیت نارنجی(پرخطر) و شهرستان‌های اردل، کیار، کوهرنگ، بن و سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

 

شیوع کرونا در ۲ شهرستان خراسان جنوبی روند افزایشی دارد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: به جز شهرستان‌های فردوس و طبس که روند شیوع کرونا در آنها افزایشی است، سایر شهرستان‌های استان روند ثابت رو به پایین دارند اما وضعیت در این مناطق هم شکننده است.

غلامرضا شریف‌زاده روز سه‌شنبه اظهار داشت: رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون عمومی، مانع از ورود به پیک جدید بیماری می‌شود لذا ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب همچنان باید مدنظر همگان باشد.

وی افزود: تاکنون ۹۷۰ هزار و ۷۸۴ دُز واکسن کرونا به جامعه هدف استان خراسان جنوبی تزریق شده که از این تعداد ۵۳۱ هزار و ۹۳۲ نفر دز اول، ۴۳۵ هزار و ۶۰۶ نفر دز دوم و سه هزار و ۲۴۶ نفر دز سوم را دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۱۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد تست کرونای ۸۴ نفر مثبت است و ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی درباره نحوه بازگشایی مدارس از اول آذر اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس اجرای صحیح شیوه‌نامه ۰۷ ابلاغی از ستاد ملی کرونا در مدارس الزامی است.

شریف‌زاده افزود: نظارت‌های بهداشتی با بازگشایی مدارس در استان بیانگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و ضد عفونی است اما ظرفیت حضور دانش‌آموزان در برخی مدارس بیشتر از آمار تعیین شده بوده که در حال پیگیری هستیم.

وی از برگزاری مراسم جشن و عروسی در تالارها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم گلایه کرد و گفت: ادامه این روند بدون تردید افزایش موارد بیماری را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به آخرین رنگ‌بندی از روز شنبه ۲۹ آبان شهرستان‌های بیرجند و قاینات از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ دادند اما علاوه بر طبس که پیش از این در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار داشت، شهرستان فردوس نیز از وضعیت نارنجی (پرخطر) خارج و قرمز شد.

در حال حاضر خراسان جنوبی ۲ شهرستان قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و هفت شهرستان زرد رنگ دارد.

 

کرونا دفتر زندگی پنج کرمانشاهی دیگر را در شبانه‌روز گذشته بست

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت پنج نفر دیگر در شبانه روز گذشته بر اثر ابتلای قطعی به کرونا گفت: مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۸۷۰ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» افزود: هم‌اکنون ۲۷۳ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۱۶ نفر کمتر شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد، ۸۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۱۳ نفر آنها وخیم است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۸۱ نفر شامل ۱۴ بیمار مثبت بستری و ۶۷ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۵۲ نفر بیشتر است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ نفر در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۷۵ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی ادامه داد: ۴۱ بیمار هم در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که در مقایسه با روز قبل تعداد آنها هشت نفر کمتر است.

کرمانشاه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امروز (شنبه ۲۹ آبان) شهرستان کرمانشاه از نارنجی به زرد کرونایی تغییر وضعیت داد.

«مهدی محمدی» افزود: براساس رنگ‌بندی جدید هم‌اکنون تنها شهرستان‌های پاوه و سنقروکلیایی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی اظهار داشت: همچنین براساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، کنگاور، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر، ثلاث باباجانی، دالاهو و صحنه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و شهرستان قصرشیرین هم در وضعیت آبی قرار دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

 

۴۲ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های البرز بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۴۲ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان پذیرش و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

دکتر شهرام صیادی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: ۷۸هزارو ۴۸۶ نفر از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که ۷۱ هزارو ۷۴۶ بیمار آنان بهبود یافته اند.

این مسوول با بیان اینکه اکنون  ۳۰۹ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی البرز بستری هستند،‌ اظهار داشت: با مرگ ۲ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز و مجموع جانباختگان این بیماری در استان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به ۶ هزارو ۴۲۸ نفر رسیده است.

از مجموع هفت شهرستان تابعه البرز،  طالقان و ساوجبلاغ در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان به مردم البرز برای پیشگیری از ابتلا به کرونا شستن مکرر دست ها ،‌استفاده از ماسک،‌ حفظ فاصله اجتماعی و تزریق واکسن کرونا است.

 

بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به ۷۴۱ نفر کاهش یافت

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۷۴۱ نفر کاهش یافته که کمترین رقم طی ۱۸ هفته گذشته است.

علی احمد آقاپور روز سه شنبه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۳۵ درصد این تعداد در مراکز درمانی بستری شدند.

وی با اشاره به روند کاهشی امیدوارکننده بستری شدگان در مراکز مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹۵نفر در این مراکز بستری هستند و ۴۳ نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه هفت بیمار در هفت شهرستان استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

آقاپور گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۷۶ نفر رسیده است.

تاکنون ۳۱۷ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۲.۲ درصد از این تعداد، جان خود را از دست داده اند.

همچنین تاکنون نزدیک به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.

تعداد مبتلایان روزانه کرونا در کرمانشاه به ۵۶ نفر کاهش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه‌روز گذشته ۵۶ نفر شامل ۱۲ بیمار مثبت بستری و ۴۴ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۲۵ نفر کمتر است.

«مهدی محمدی» روز سه‌شنبه با اشاره به فوت سه نفر دیگر در شبانه روز گذشته بر اثر ابتلای قطعی به کرونا گفت: مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۸۷۳ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۶۱ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۱۲ نفر کمتر شده است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: از این تعداد، ۸۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۱۳ نفر آنها وخیم است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ نفر در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۷۳ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی ادامه داد: ۵۰ بیمار هم در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که در مقایسه با روز قبل تعداد آنها ۹ نفر بیشتر است.

کرمانشاه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امروز (شنبه ۲۹ آبان) شهرستان کرمانشاه از نارنجی به زرد کرونایی تغییر وضعیت داد.

«مهدی محمدی» افزود: براساس رنگ‌بندی جدید هم‌اکنون تنها شهرستان‌های پاوه و سنقروکلیایی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی اظهار داشت: همچنین براساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، کنگاور، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر، ثلاث باباجانی، دالاهو و صحنه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و شهرستان قصرشیرین هم در وضعیت آبی قرار دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

 

چهار بیمار در منطقه کاشان قربانی کرونا شدند

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲ مرد ۸۳ و ۹۱ و یک زن ۸۰ ساله مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی کاشان و یک زن ۹۳ ساله در آران و بیدگل طی ۲۴ ساعت گذشته جان باختند.

مهدی دلاوری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۱۰ بیمار با سن پنج ماهه تا ۸۸ سال در مرکزهای درمانی کاشان و پنج نفر با سن ۲۰ تا ۷۸ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۱۴ نفر اعلام و اضافه کرد: ۱۰ نفر از بیماران در کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۹ مورد جدید به ۵۴ هزار و ۵۴۸ نفر رسید.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰۲ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۷۱ بیمار در کاشان و ۳۱ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۱۱ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

دلاوری با اشاره به مراجعه ۲۶۰ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: ۶ هزار و ۵۵۰ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته وی، ۲۸۹ هزار و ۷۸۸ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۸ هزار و ۵۴۱ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان درباره واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه کاشان خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۷۵ و ۲۲ صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست و ۵۹ و ۷۰ صدم درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زرد است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.‌‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.