در حال حاضر ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون دو میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۸ هزار و ۷۴۶ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در اطلاعیه‌ای درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ و تعداد واکسن‌های تزریق شده اعلام کرد: تا کنون ۵۶۳ هزار و ۸۱۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۱۸ هزار و ۵۱۰ دوز رسید.

از دیروز تا امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۹۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۲۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۸ هزار و ۷۴۶ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۸۵۰ هزار و  ۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

پنج هزار و ۱۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۱۴ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۱۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

سوم اردیبهشت ماه و مهمترین اخبار کرونایی استان ها

اغلب استان های کشور درگیر موج چهارم شیوع ویروس کرونا شده و هیچ یک از شهرها از این قاعده مستثنی نبوده چرا که تعداد تست ها از بیماران مشکوک به کرونا و میزان مثبت بودن نتیجه آن به شدت رو به افزایش است.

زنگ هشدار موج چهارم کرونا در حالی به صدا در آمده است که به گفته کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان کشور، تلفات این‌بار به‌دلیل شیوع ویروس نوع جهش‌یافته آن و درگیر شدن همه گروه‌های سنی می تواند بسیار سنگین‌ و سهمگین‌تر از قبل باشد.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت و درمان ویروس جهش یافته کرونا در سراسر کشور پخش شده  و شدت شیوع آن نسبت به موج های قبلی بسیار بیشتر است.

به گفته آنان شیب افزایش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ها نسبت به پیک سوم بسیار تند شده و افزایش بیماران مشکلاتی را در زمینه بستری شدن آن ها ایجاد کرده و بطور مداوم در حال افزایش تخت های بخش های دیگر به بخش کرونا هستند.

مراجعه بیماران به بیمارستان باعث شده ظرفیت در برخی از مراکز درمانی استانها تکمیل شود.

در همین حال بابک دین‌پرست دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، رتبه‌بندی آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان‌های کشور در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ را معادل ۵۸ درصد اعلام کرد.

وی با یادآوری اینکه، سطح مورد انتظار رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر کشور برای مهار بیماری و خروج از موج چهارم، حداقل ۹۰ درصد است، گفت: وضعیت و درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز ورزشی، تالارهای پذیرایی، رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی، درصد موارد استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری در اماکن عمومی از شاخص های اصلی در ارزیابی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی ایلام و سیستان و بلوچستان را دو استانی بر شمرد که در دوره زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰، رعایت پروتکل‌های بهداشتی درسطح آنها بین ۲۸ تا ۳۲ درصد بوده است.

دین پرست گروه استان‌هایی که در همین بازه زمانی، رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح آنها بین ۳۳ تا ۵۵ درصد بوده است را  شامل آذربایجان غربی، البرز، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، گلستان، مرکزی، مازندران و همدان اعلام کرد.

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، ، آذربایجان شرقی،   اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، فارس، کرمان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و هرمزگان را استان‌هایی دانست که در این مدت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح آنها بین ۵۶ تا ۶۵ درصد بوده است.

دین پرست همچنین استان‌هایی که رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح آنها از ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰، بین ۶۶ تا ۷۶ درصد بوده است را شامل زنجان، تهران، سمنان و یزد، معرفی کرد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران نیز روز گذشته در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار تاکید مجدد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بر اجرای جدی طرح تقلیل حضور کارکنان دستگاههای مختلف در وضعیت کرونایی قرمز و نارنجی تهران شد.

خوشبختانه در این میان خبرهای خوشی از واکسن ایرانی کرونا در راه است و به گفته مقام های وزارت بهداشت و درمان ،امیدواریم اواخر فصل بهار به مرحله تزریق برسد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در همین حال از آماده شدن واکسن کرونا «اسپوتنیک وی» ساخت ایران تا پایان بهار خبر داد.

اما متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۸ هزار و ۷۴۶ نفر رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون دو میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۸ هزار و ۷۴۶ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در اطلاعیه‌ای درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ و تعداد واکسن‌های تزریق شده اعلام کرد: تا کنون ۵۶۳ هزار و ۸۱۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۱۸ هزار و ۵۱۰ دوز رسید.

از دیروز تا امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۹۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۲۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر رسید.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه داشته و در شبانه روز گذشته ۱۱۶ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند.

بر اساس این گزارش ، برای نخستین بار تعداد بستری های کرونا در استان اردبیل از رقم ۶۰۰ نفر فراتر می رود و این درحالی است که مسئولان علوم پزشکی استان در باره احتمال افزایش این تعداد به ۷۰۰ تا یک هزار نفر نیز هشدار می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز اعلام کرد: با جان‌باختن هشت  نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع فوتی‌های کووید.۱۹ در این استان نیز به یکهزار و ۵۶۵ نفر رسید.

دکتر شهرام حبیب‌زاده،  با اشاره به پر شدن ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی و افزایش شمار مراجعان اضافه کرد: بخش‌های اتاق عمل و فیزیوتراپی بیمارستان امام خمینی‌(ره) اردبیل به بخش کرونا تبدیل شده و یک بخش بیمارستان فاطمی و تمام ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) اردبیل برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

در همین حال معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: تداوم وضع موجود در بستری بیماران کرونایی منجر به کمبود تخت‌های بیمارستانی برای خدمات‌دهی به این بیماران می‌شود.

علیرضا رجایی با اشاره به اینکه در حال حاضر آذربایجان‌شرقی هیچ مشکلی در ارتباط با تخت‌های بیمارستانی برای کرونایی‌ها ندارد، افزود: روند افزایشی تعداد بیماران شناسایی شده و بستری شده کرونایی در این استان بسیار نگران‌کننده است.

وی از شکسته شدن رکورد تعداد بستری‌های بیماران کرونایی طی شبانه‌روز گذشته در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: طی این مدت یکهزار و ۶۵۲ نفر در مراکز درمانی و بیمارستانی استان بستری شده‌اند؛ هرچند تاکنون برای پذیرش بیماران مشکلی به وجود نیامده است اما ادامه این روند ما را به اتخاذ تصمیم‌های جدید برای افزایش تخت‌های بیمارستانی می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چاراویماق در استان آذربایجان شرقی نیز به روند صعودی کرونا اشاره کرد و آن را در سطح شهرستان و به ویژه برخی از روستاها نگران‌کننده دانست.

عقیل نوروزی اظهار داشت: تا حدودی موارد مثبت کرونا در موج چهارم این بیماری در کل مناطق شهری قره‌آغاج روستاهای شهرستان مشاهده و شناسایی شده است ولی طی یک هفته گذشته کانون موارد مثبت بیشتر در روستاهای دهستان «ورقه» و «چاراویماق شرقی» بوده است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز اعلام کرد که شمار قربانیان کرونا در این استان با فوت ۱۴ بیمار دیگر در شبانه‌روز گذشته به یکهزار و ۵۹۶ نفر رسید.

مریم کوشکی گفت : تعداد مبتلایان به کرونا در این استان نیز با شناسایی ۸۲۳ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته به ۹۹ هزار و ۴۹۹ نفر رسید.

وی اظهار داشت: تاکنون ۳۱۱ هزار و ۹۲۲ نمونه تست تشخیص کرونا به آزمایشگاه ارسال شده که از این مجموع، ۳۰۸ هزار و ۶۱۸ مورد پاسخ داده شده و ۲۰۹ هزار و ۱۱۸ نمونه آن منفی بوده است.

اما در عین حال معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هم اکنون ویروس جهش یافته است چنانچه مردم ۲ هفته پروتکل ها را در استان رعایت کنند و انتخاب های هوشمند داشته باشند، موج چهارم کرونا فروکش می کند.

 جمیل صادقی فر اظهار داشت: پیک چهارم کرونا به گونه ای است که ابتدا تعداد ابتلا افزایش می یابد سپس بعد از ۲ هفته تعداد بستری ها و پس از آن به فاصله ۲ یا سه هفته نیز تعداد فوتی ها افزایش پیدا می کند.

وی افزود: مردم باید متقاعد به رعایت پروتکل ها شوند،  هم اکنون خودداری از حضور در تجمعات مهمتر از ماسک زدن است منظور از تجمعات تعداد بسیاری از افراد نیست بلکه تجمع ۱۰ نفر نیز خطرناک است.

در حال حاضر ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

۲۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۸۰ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۴۲ درصد آنها مربوط به ارومیه، مرکز استان است.

دکتر جواد آقازاده روز جمعه افزود: این آمار نشان دهنده روند رو به رشد ابتلا، بستری و شیوع روزافزون شیوع کرونا در آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه است.

وی اضافه کرد: از کل بستری شدگان ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ نفر مربوط به ارومیه بوده و در مراکز درمانی این شهرستان بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۳۴۰ نفر رسید.

وی گفت: از کل این افراد، ۲۵۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و ۶۹ نفر نیز با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

آقازاده از ابتلای هزار و ۳۹۱ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی به کرونا خبر داد و اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل مبتلایان به کرونا در استان به ۱۴۶ هزار و ۷۲۱ تن رسید.

وی بیان کرد: متاسفانه در این مدت، ۱۷ نفر در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و کل فوتی های ناشی از کرونا به چهار هزار و ۶۸ نفر رسید.

مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی ۶.۲ درصد کل مبتلایان کشوری و فوت شدگان در استان نیز ۵.۹ درصد آمار کشوری است.

 

تعداد فوتی‌های کرونایی قم ۲ برابر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ تَن از بیمارانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود جان خود را در این استان از دست دادند و این تعداد در مقایسه با روز گذشته که پنج تَن بود ۲ برابر می‌باشد.

به گزارش عصر جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر در گفت و گویی ضمن تشریح آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به سوم اردیبهشت ماه ۱۶۴ بیمار با علائم کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی افزود: ۹۷ تَن از این بیماران نیز بستری شدند.

قدیر با اشاره به ترخیص ۸۴ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند اضافه کرد: در حال حاضر مجموع بیماران بستری شده در مراکز درمانی و بیمارستانی قم ۵۶۴ تَن است و وضعیت ۱۰۴ تَن از آنان نیز وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین تعداد آزمایش‌های روزانه را هزار و ۸۳۹ مورد ذکر کرد و افزود: نتیجه ۴۳۲ مورد از این آزمایش‌ها مثبت بوده است.

 

حال ۳۶ بیمار کرونایی در گلستان وخیم است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به وخامت حال ٣۶ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی استان گفت که روند ابتلای گلستانی‌ها به کویید ۱۹ در موج چهارم شیوع این ویروس اندکی کمتر شده است.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در حال حاضر ۶۵٢ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که ٩۶ نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

وی با اظهار نگرانی از کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی طی روزهای اخیر در گلستان گفت: توقف ابتلا به کرونا و مهار این ویروس نیازمند همراهی بیشتر مردم و خودداری از ترددهای بی دلیل در شهر و چشم پوشی از برگزاری دورهمی خانوادگی است.

وی  گفت: ۷۰ درصد شیوع پیک چهارم کرونا در کشور از نوع انگلیسی است که علاوه بر دوره کمون کوتاه آن، سرعت انتشار و انتقال بسیار بالایی دارد.

فاضل افزود: تنها راه مقابله با این ویروس رعایت کامل تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده است.

در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در گرگان، گنبد، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، کردکوی و بندرگز قرمز، در بندرترکمن، علی آباد، رامیان و کلاله نارنجی و در گمیشان و مراوه‌تپه زرد است.

وی همچنین از ذخیره کافی ماسک، اکسیژن و دارو برای درمان مبتلایان به کرونا در گلستان نیز خبر داد و افزود: با اضافه شدن هشت دستگاه جدید سی تی اسکن و ۱۷ دستگاه تانکر اکسیژن ساز در مراکز بیمارستانی استان طی یک سال گذشته، اکنون مشکلی در تجهیزات درمانی مبتلایان کرونا نداریم.

 

۸۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۸۵۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۶ نفر کمتر است.

«مهدی محمدی» روز جمعه افزود: در شبانه روز گذشته ۷۶ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۳۱ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در کرمانشاه فوت کردند تا مجموع جان باختگان استان به یک هزار و ۶۲۷ نفر برسد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۸ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۱۸۱ بیمار کووید ۱۹ بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

 

پنج شهرستان دیگر استان کرمانشاه قرمز شد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین و سنقر و کلیایی هم از ۱۸ فروردین از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.

محمدی با بیان اینکه پیش از این نیز شهرستان‌های کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب هم قرمز اعلام شده بود، افزود: بدین ترتیب ۹ شهرستان استان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی اظهار داشت: براساس رنگ بندی جدید شهرستان های جوانرود، روانسر، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی در وضعیت زرد قرار دارد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه ۳۰ فروردین رنگ‌بندی جدید استان‌های کشور را اعلام کرد که براساس آن شهرستان های سنقر وکلیایی، گیلانغرب، کنگاور، پاوه، هرسین، اسلام آباد غرب، کرمانشاه، سرپل ذهاب و صحنه در وضعیت قرمز قرار دارند.

براساس این گزارش، شهرستان های جوانرود، روانسر، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

تاکنون بیش از ۲۵ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به کادر درمان، سالمندان، جانبازان و افراد دارای بیماری سخت وارد کرمانشاه شده است.

 

انتقال ۱۴۰ بیمار دیگر کووید۱۹ به تخت های بستری البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۱۴۰ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری بیمارستان های استان انتقال یافتند.

دکتر محمد فتحی روز جمعه به خبرنگاران گفت: اکنون یک هزارو۴۳ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز  گفت : با مرگ ۲۳ بیمار دیگر کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در البرز به سه هزارو۳۲۷ نفر رسید.

وی افزود: مجموع کل  بستری شدگان کووید۱۹ تاکنون در استان البرز به ۳۷ هزار و ۸۶۳  نفر رسیده که  ۳۳ هزار و ۴۸۳ نفر آنان از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

وی از مردم استان البرز خواست برای گذر از موج چهارم کرونا تا حد امکان در خانه ها بمانند و یا درصورت ضرورت با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان های عمومی حضور یابند.

اکنون شهرستان ۲ میلیون نفری کرج در وضعیت قرمز پررنگ کرونایی، چهار شهرستان ساوجبلاغ، فردیس ، نظرآباد و چهارباغ قرمز و ۲ شهرستان طالقان و اشتهارد نارنجی کرونایی هستند.

 

 ۵۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان همدان شناسایی شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که تعداد موارد مثبت در بخش سرپایی و بستری استان در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۵ مورد گزارش شده است.

دکتر «محمد طاهری» روز  جمعه اظهار داشت: هم اینک شمار بیماران بستری مثبت از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به ۱۳ هزار و ۸۶۳ و بیماران سرپایی مثبت به ۳۴ هزار و ۹۳۲ مورد افزایش یافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: با فوت ۱۴ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در این استان به یک هزار و ۸۱۱ نفر رسید.

وی افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۹۱ مورد بود که ۲۶۵ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: در عین حال هم اینک ۲۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۶۵ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۵۴۸، بهار ۷۵۲، تویسرکان ۸۵۹، رزن ۶۰۹، درگزین ۲۲۸، فامنین ۲۶۴ و کبودراهنگ ۸۶۴ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲ هزار و ۵۰۳ نفر در ملایر، یک هزار و ۸۰۲ نفر در نهاوند و پنج هزار و ۸۲ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

همه شهرستان های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 

موج چهارم کرونا در استان سمنان فوت روزانه را تا هفت نفر افزایش داد

هفت نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان جان باختند و با این تعداد، آمار فوتی کرونا از ابتدای شیوع ویروس تا امروز به ۹۹۵ نفر رسید.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان روز جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۳۰۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۳۴ هزار و ۲۱۲ نفر رسید. 

در حال حاضر ۴۵۵ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۲۵ هزار و ۶۷۹ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

بنابر این گزارش، با ترخیص ۵۷ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۹ هزار و هفت نفر رسید.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، تمامی شهرستان‌های استان سمنان قرمز و تنها شهرستان آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

طبق اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، در ۲۴ ساعت گذشته (از دوم الی سوم اردیبهشت ١۴٠٠) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه این دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۸ هزار و ۷۴۶ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در اطلاعیه‌ای درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ و تعداد واکسن‌های تزریق شده اعلام کرد: تا کنون ۵۶۳ هزار و ۸۱۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۱۸ هزار و ۵۱۰ دوز رسید.

 

۵۷ بیمار جدید در مراکز درمانی ایلام بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۵۷ بیمار جدید ناشی از کرونا در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های موجود استان ۲۸۴ نفر است.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه اظهار داشت: ایلام و ایوان هر کدام با ۱۱ نفر بیشترین بستری جدید را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: همچنین از بستری های جدید ۹ نفر مربوط به دهلران، ۶ نفر آبدانان، بدره، چرداول و دره شهر هر کدام پنج نفر ، مهران ۲ نفر، سیروان، هلیلان و چوار هرکدام یک نفر است.

دکتر کریمیان یادآور شد: ۲۸۴ ابتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد و مجموع مبتلایان در استان به ۳۴ هزار و ۶۵۷ نفر افزایش یافت.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته کرونا جان سه ایلامی دیگر را گرفت و تعداد فوتی ها در استان تا این لحظه به ۷۲۲ نفر افزایش یافته است.

ربیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: شهرستان های هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد، سیروان نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
12 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.