زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده

خلاصه مطلب:

محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بوده، و سابقه امامت جمعه کیش و تدریس در حوزه و دانشگاه را نیز داراست. 

توضیحات :

محمد عبادی زاده در سال 1342 در شهرستان رودان استان هرمزگان متولد شده است. تحصیلاتش را در زمینه علوم دینی به مدت 10 سال تا پایان سطح عالی در محضر اساتیدی همچون حضرات آیات اعتمادی، محمدی خراسانی، قدیری، موسوی تبریزی، پاکتچی و سجادی گذراند. وی دروس خارج فقه و اصول را نیز به مدت 6 سال در محضر اساتیدی از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، بهجت، فاضل لنکرانی و احمدی فقیه یزدی فراگرفت. 

عبادی زاده علاوه بر تحصیلات حوزوی مدرک کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی، و دکترای مدرسی معارف اسلامی با گرایش فلسفه اخلاق را داراست، و از اعضای هیئت علمی دانشگاه هرمزگان است، و سابقه تدریس در دانشگاه صنعت آب و برق و دانشکده اقتصاد واحد مرکز تهران، دانشگاه جامع هرمزگان، دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور قشم را داراست، او به زبان عربی مسلط بوده و با زبان انگلیسی آشنایی دارد. 

 

وی به مدت 9 سال در دانشگاه هرمزگان مسئول نهاد رهبری بوده، عضویت در هیئت امنای موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی قشم، مسئولیت گزینش استاد و نظارت و بازرسی در معاونت امور اساتید و دروس معارف اسلامی در دانشگاه های کشور، عضویت در هیات رئیسه دانشگاه هرمزگان، عضویت در شورای فرهنگی دانشگاه هرمزگان، عضویت در کمیته انظباطی بدوی و تجدید نظر در دانشگاه هرمزگان، عضویت موسس دانشگاه پیام نور قشم، عضویت در کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه هرمزگان، مدیرگروه معارف اسلامی در دانشگاه هرمزگان و مدیریت گروه معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی قشم از دیگر مسئولیت های وی در دانشگاه است. 

عبادی زاده سابقه تدریس در حوزه های علمیه را نیز داراست، تدریس در مدرسه مهدی موعود قم، جامعه الزهرای قم، مرکز حوزه علمیه خواهران قم وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه النبی بندرعباس، مدرسه علمیه سطح 3 خواهران و مدرسه علمیه شهید بهشتی تهران از سوابق او در این زمینه است. 

ایشان علاوه بر تدریس فعالیت های پژوهشی داشته، و مقالات و کتبی را به رشته تحریر درآورده است، همچنین استاد راهنمای چندین پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه و دانشگاه بوده است. 

وی امامت جمعه قشم را به مدت 5 سال برعهده داشته، مدیرکلی اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان، مدیریت منطقه 7 حوزه های علمیه خواهران را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است. او در تیر ماه سال 1398 با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس انتخاب شد.