زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار

خلاصه مطلب:

الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام است، او از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام بوده و مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در منطقه مقاومت سپاه استان های کردستان، ایلام، فارس را داراست. 

 

توضیحات :

الله نور کریمی تبار در سال 1342 در شهرستان چرداول استان ایلام در خانواده ای متدین متولد شده است. او از ابتدای کودکی در کار کشاورزی و معیشت خانواده به پدر کمک می کرد، و تحصیلات دوران ابتدایی را در روستای محل تولد خود سپری کرد. وی در سال 1355 برای فراگیری علوم دینی راهی مدرسه علمیه باقریه ایلام شد، و در محضر آیت الله حیدری ایلامی تلمذ می کرد. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای ادامه تحصیل علوم دینی راهی قم شد، او پس از پایان دروس سطح مدت 4 سال را در دروس خارج فقه و اصول اساتید حوزه علمیه قم حاضر شد. از جمله اساتید وی می توان به حضرات آیات وجدانی فخر، ستوده، اعتمادی، مظاهری، مکارم شیرازی، نوری همدانی و وحید خراسانی اشاره کرد، او سال ها از محضر آیت الله بهاءالدینی نیز بهره مند شد. 

 

کریمی تبار در سال 1381 راهی دانشگاه شد و در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت معلم تهران دریافت کرد. او همچنین به به عنوان دانشجوی دکترای علوم قرآن و حدیث در دانشگاه شهید محلاتی قم نیز تحصیل کرده است. 

فهرست سوابق علمی و پژوهشی: 

  • تدوین کتاب "حقوق متقابل مردم و حکومت از دید امام علی(ع)"
  • پژوهشگر مرکز فرهنگ و معارف قرآن 
  • تدریس در مراکز آموزشی سپاه و بسیج 
  • گذراندن دوره آموزشی مدیریت استراتژیک
  • دبیر کار گروه "تولید علم و جنبش نرم افزاری"در همایش اساتید و نخبگان روحانی بسیجی در مشهد مقدس

او از روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی در سال 1359 به صورت داوطلبانه در جبهه های خوزستان حاضر شد، و در جبهه های استان کردستان و ایلام نیز بارها به عنوان روحانی رزمی و تبلیغی در عملیات ها شرکت کرد. 
کریمی تبار از سال 1372 به صورت رسمی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و مدت 16 سال را به عنوان مسئول نمایندگی ولی فقیه در منطقه مقاومت سپاه استان های کردستان، ایلام، فارس فعالیت کرد، او همچنین عهده دار جانشینی فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق علیه السلام به ویژه طلاب و روحانیون در قم بوده است. 

کریمی تبار به عنوان مربی نمونه در سال 1392 موفق به دریافت لوح تقدیر از مقام معظم رهبری شد. 

از دیگر مسئولیت های وی می توان به عضویت در هیات علمی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام، مسئول انتصابات معاونت امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه و نیز مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام اشاره کرد. 

وی در تاریخ 19 مهر ماه سال 1397 با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام منصوب شد.