زندگینامه علی حاجی خانی

خلاصه مطلب:

علی حاجی خانی دبیر هیات عالی گزینش کشور بوده و پیش از این انتصاب به عنوان دانشیار دانشگاه تربیت مدرس فعالیت داشته است، و ریاست مرکز مطالعات فرهنگ و اندیشه دینی دانشگاه تربیت مدرس را برعهده داشته است. 

 

 

 

توضیحات :

علی حاجی خانی مدرک کارشناسی زبان و ادبیات عربی را از دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1369، مدرک کارشناسی ارشد همان رشته را از دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1371 و مدرک دکترایش را از دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1388 دریافت کرده است. 

​وی از سال 1368 تدریس در دانشگاه را آغاز کرده و سابقه تدریس در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه بین المللی امام خمینی (س)، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تربیت مدرس را داراست، و دانشیار علوم قرآن و حدیث دانشگاه تربیت مدرس است. 

از سال 1388 به عضویت هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی درآمده است و از سال 1390 راهی دانشگاه تربیت مدرس شده است. او در کارنامه سوابق علمی خود مشاوره و داوری بیش از 50 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا را به ثبت رسانده است، و علاوه بر انتشارمقالات متعددی در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی به تالیف و تصحیح کتب نیز پرداخته است.

در تاریخ 15 دی ماه سال 1400 علی حاجی خانی با حکم سیدابراهیم رئیسی به پیشنهاد اعضای هیات عالی گزینش به سمت دبیر هیئت عالی گزینش کشور منصوب شد.