زندگینامه وحید جلیلی

خلاصه مطلب:

وحید جلیلی به عنوان قائم مقام رئیس صدا و سیما فعالیت می کند، او از فعالین فرهنگی و سیاسی است و دارای سابقه روزنامه نگاری است. 

 

توضیحات :

وحید جلیلی در سال 1352 متولد شده است، برادرش سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی است. 

وی در سال 1370 راهی دانشگاه شده و مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و اقتصاد را از دانشگاه امام صادق علیه السلام دریافت کرده است. 

او سابقه فعالیت های فرهنگی دارد، و فعالیت مطبوعاتی اش را از دوران دانشجویی و با نشریه تفکر بسیجی آغاز کرده است، در سال 1375 به مجله نیستان رفته و با سیدمهدی شجاعی همکاری داشته است. از جمله سوابق او می توان به سردبیری روزنامه ابرارا، سردبیری مجلات سوره، مدیر مسئولی نشریه راه و مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره کرد. 

انتشار مجله راه، برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار و جشنواره موسیقی ضدآمریکایی طبس به مدیریت او انجام می شود. در سال 1376 برای نوشتن مقاله «چه نباید کرد» در نشریه نیستان به عنوان بهترین مقاله نویس فرهنگی کشور برگزیده شد. 

بعد از توقیف ماهنامه نیستان راهی روزنامه ابرار شد، و در سال 1381 سردبیر روزنامه ابرار شد، سپس به حوزه هنری رفت و عهده دار مسئولیت سردبیری ماهنامه سوره شد، و تا سال 1385 به کار خود ادامه داد. اواخر سال 1385 به دلیل اختلاف با شیوه مدیریت وقت حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی به همراه همکارانش در تحریریه چهارم سوره اخراج شدند و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را پایه گذاری کردند. همکاری با تحریریه سوره چهارم و انتشار مجله راه حاصل فعالیت این جبهه است. 

وحید جلیلی در  سال های 1385، 1386 و 1387 مقام اول را در جشنواره مطبوعات در سرمقاله نویسی به دست آورد.

در سال 1400 وحید جلیلی با حکم پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما به عنوان قائم مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول رسانه ملی منصوب شد.