زندگینامه سیدمسعود میرکاظمی

خلاصه مطلب:

سیدمسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دولت سیزدهم است، از دیگر سوابق او می توان به وزارت نفت، وزارت بازرگانی، نماینده تهران در مجلس، عضو هیات امنای بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، عضو و رئیس هیات مدیره سازمان اقتصادی رضوی، رئیس مرکز مطالعات بنیادی انقلاب اسلامی، رئیس دانشگاه شاهد، رئیس مرکز مطالعات لجستیک و مدیرعامل سازمان اتکا اشاره کرد. 

 

 

توضیحات :

سیدمسعود میرکاظمی در سال 1339 در شهر اردستان متولد شده است. او در سال 1365 مدرک کارشناسی مهندسی صنایع و در سال 1368 مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت دریافت کرده و پس از آن در سال 1375 موفق به اخذ مدرک دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس شده است. او سابقه تدریس در دانشگاه های علم و صنعت، امام صادق علیه السلام و امام حسین علیه السلام را داراست و در سال های 1383 تا 1384 رئیس دانشگاه شاهد بوده است. 

میرکاظمی در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس حاضر بود، او در دولت نهم محمود احمدی نژاد در فاصله سال های 1384 تا 1388 به عنوان وزیر بازرگانی فعالیت می کرد و پس از آن به مدت کمتر از دو سال در ابتدای دولت دهم به عنوان وزیر نفت در کابینه حضور داشت. 

سیدمسعود میرکاظمی در تاریخ 20 مرداد ماه سال 1400 با حکم سیدابراهیم رئیسی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب شد. 

 

فهرست سایر سوابق اجرایی: 

  • عضویت رسمی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 
  • مدیرعامل اتکا متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
  • مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح