زندگینامه یوسف نوری

خلاصه مطلب:

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم است، او پیش از این فعالیت هایی در سازمان آموزش و پرورش داشته و سوابقی از جمله ریاست سازمان آموزش و پرورش استان ایلام، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش وپرورش و معاون اجرائی معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی در کارنامه او به چشم می خورد. 

 

توضیحات :

یوسف نوری در سال 1340 متولد شده است. مدرک فوق دیپلم پرورشی، کارشناسی برنامه ریزی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی دارد. 

او سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه پیام نور تهران، دانشگاه علمی و کاربردی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی را دارد و 5 جلد کتاب و 10 مورد مقاله از وی به منتشر شده است، همچنین در پژوهش های کاربردی کشوری فعالیت داشته و سابقه داوری نشریه های علمی- پژوهشی گردشگری را نیز داراست. 

وی 53 ماه سابقه حضور در جبهه در سال های دفاع مقدس را دارد، و حدود 40 ماه در مناطق جنگ زده حضور داشته است، و همچنین به درجه جانبازی نائل شده است. 

در آذر ماه سال 1400 یوسف نوری توانست به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سید ابراهیم رئیسی از مجلس رای اعتماد بگیرد. 

او پیش از این انتصاب فعالیت هایی در آموزش و پرورش داشته که از جمله آن ها می توان به معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان ایلام، معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان ایلام، مسئول پرورشی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای بحرین و قطر، رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش تهران و ایلام، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد. 

 

فهرست سایر سوابق اجرایی: 

  • مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی
  • نماینده قرارگاه سازندگی خاتم االنبیاء صل الله علیه و آله در دولت و مجلس شورای اسلامی
  • معاون اجرائی و معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی
  • مدیرتامین مالی گروه پتروشیمی های خط اتیلن مرکز و عضو هیات مدیره پتروشیمی جهرم
  • مشاور اقتصادی هلدینگ کشاورزی کوثر بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی
  • رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وارتباطات وزارت آموزش و پرورش
  • مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش