زندگینامه سیدرضا مرتضوی

خلاصه مطلب:

سیدرضا مرتضوی استاندار استان اصفهان در دولت سیزدهم است، که پیش از این عهده دار مسئولیت هایی از جمله فرمانداری شهرضا و قائم مقامی مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اصفهان بوده است.

توضیحات :

سیدرضا مرتضوی در سال 1356 متولد شده است. او مدرک کارشناسی اش را در رشته مهندسی مواد- تولید آهن و فولاد، و مدرک کارشناسی ارشد خود را در همان رشته و در گرایش متالوژی استخراجی و نیز دکترایش را در گرایش مواد پیشرفته از دانشگاه صنعتی اصفهان دریافت کرده است. او در حال حاضر از اعضای هیئت علمی دانشگاه محل تحصیل خود است. 

وی در دولت محمود احمدی نژاد به عنوان فرماندار شهرضا منصوب شد، و مدت سه سال در این سمت باقی ماند، پیش از این انتصاب در سال 1385 به عنوان قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان انتخاب شده بود.

 

سیدرضا مرتضوی در دوران حضور سیدابراهیم رئیسی در تولیت آستان قدس رضوی، در سال 1397 به عنوان رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان برگزیده شد. 

در زمان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400، مرتضوی با صلاحدید علی نیکزاد، رئیس ستاد مرکزی سیدابراهیم رئیسی به عنوان مسئول ستاد انتخاباتی استان اصفهان فعالیت می کرد. او در تاریخ 11 مهر ماه سال 1400 توانست با رای هیئت دولت به عنوان استاندار اصفهان فعالیت خود را آغاز کند. 

 

فهرست سایر سوابق اجرایی: 

  • مدیریت شرکت خوشه های صنعتی استان اصفهان
  • مسئول منطقه ۴ قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور
  • عضویت در هیات مدیره فولاد کاوه
  • عضویت در هیات مدیره بنیاد کرامت رضوی