زندگینامه محمد اسکندری

خلاصه مطلب:

محمد اسکندری به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مشغول فعالیت است، او پیش از این سوابقی از جمله معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

 

توضیحات :

محمد اسکندری پس از اخذ دیپلم در سال 1376، مدرک کارشناسی ارشد پیوسته مدیریت صنعتی دانشگاه امام صادق علیه السلام را در سال 1383 دریافت کرد، و پس از آن در سال 1390 مدرک دکترای مدیریت بازرگانی اش را از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرد. 

او سابقه تدریس در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی و دانشگاه آزاد شاهرود و دانشگاه غیرانتفاعی رجا قزوین را داراست.

او از سال 1380 فعالیت خود را به عنوان کارشناس پژوهشی مؤسسه توسعه فناوری نخبگان، همکار پژوهشی در پروژه سنجش خدمات فناوری در پارک فناوری پردیس آغاز کرد. در فاصله سال های 1389 تا 1391 به عنوان عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری فعالیت می کرد. 

محمد اسکندری در سال 1400 توسط حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیدابراهیم رئیسی به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شد. 

 

فهرست سایر سوابق اجرایی: 

مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره هلدینگ مالی و سرمایه گذاری سینا (آبان ۹۸ تا آذر ۹۹)
سرپرست و نایب رییس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا (۹۸)
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران (۹۴ تا ۹۷)
عضو موظف هیأت مدیره و معاون امور شرکت‌های شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان (۹۱ تا ۹۳)
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری اندیشه محوران و مدیرمالی و اقتصادی شرکت توسعه معادن روی ایران (همزمان) (چهار ماه ۹۱ تا انتقال به هلدینگ مادر)
طراح و موسس و مدیر عامل شرکت شبکه مبادلات غیربورسی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (IDRO OTC) (۸۵ تا ۸۸) (توضیح: طرح توجیهی کسب و کار شرکت فرابورس ایران به دنبال تشکیل این شرکت توسط اسکندری و تحت نظارت مدیرعامل وقت بورس تهران علی رحمانی تهیه و منجر به تشکیل فرابورس ایران شد.)
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری سدیدتدبیر (۸۴ تا ۸۵)
کارشناس سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سدیدتدبیر (۸۲ تا ۸۴)