زندگینامه جواد اوجی

خلاصه مطلب:

جواد اوجی به عنوان وزیر نفت در دولت سیزدهم مشغول فعالیت است، او پیش از سوابقی همچون معاون وزیر و نیز مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران را در کارنامه خود ثبت کرده است. 

 

توضیحات :

جواد اوجی در سال 1345 در شیراز متولد شده است، او تحصیلا ت دانشگاهی اش را در رشته مهندسی نفت و در دانشگاه صنعت نفت اهواز به پایان رسانده است و در حال حاضر از اعضای هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت است. 

وی در سال 1369 در صنعت نفت استخدام شده است و سابقه کارشناسی اداره مهندسی نفت شرکت مناطق نفت خیز جنوب اهواز، کارشناس ارشد اداره ارزیابی مخازن نفر و گاز شرکت مناطق نفت خیز جنوب اهواز، ریاست اداره مهندسی پترو فیزیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، ریاست اداره مهندسی نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، عضویت در هیئت مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، معاون امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، مدیرعاملی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در کارنامه او به چشم می خورد او همچنین در سمت معاون وزیر و نیز مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز فعالیت داشته است. 

در دولت سیدابراهیم رئیسی، جواد اوجی در تاریخ 20 مرداد ماه سال 1400 به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به مجلس معرفی شد، و توانست اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کند و در شهریور ماه همان سال به عنوان وزیر شروع به کار کرد.