یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

مخاطب این سخنان امام خمینی کیست؟

پایگاه خبری جماران: ​امروز با مرور سخنان حضرت امام خمینی به جملاتی از ایشان برخوردم که لازم دیدم در شرایط خاص کنونی با شما در میان بگذارم. این سخنان که در مقابل قشری گری جاهلانه است، ضمیری است که به خوبی مرجع خود را پیدا می کند. با هم این جملات را مرور می کنیم. 

حضرت امام با نامیدن گروه مقدس نماهای کوته فکر با عنوان «افعی» و «مارهای خوش خط و خال» می فرمایند:

«روحانیون وابسته و مقدس نما و تحجرگرا هم کم نبودند و نیستند......امروز عده ‌ای با ژست تقدس مآبی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می‌ زنند که گویی وظیفه ‌ای غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه‌ های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه‌ ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اینها مروّج اسلام امریکایی‌ اند و دشمن رسول اللَّه. (صحیفه امام، ج 21، ص 278)

حضرت امام هم چنین پس از بیان گرفتاری های پیامبر و ائمه در برقراری حکومت اسلامی، اظهار می دارند:

امروز هم ما مبتلای به همین معنا هستیم که با اسم اسلام می‌ خواهند نگذارند که‌ حکومت اسلام محقق بشود؛ یک دسته غیرمتوجه و جاهل و یک دسته عالم متهتّک. (عالِم پرده در (رسوا و بی‌حیا)) پیغمبر اکرم فرمود که- منقول از ایشان است که- دو طایفه کمر من را شکستند: آن عالم هایی که متهتک هستند و آن جاهلهایی که متنسّک (جاهلان زاهد) هستند. و من نمی ‌دانم اسلام از کدام طایفه بیشتر صدمه دیده است، آیا از عالم متهتک یا جاهل متنسک. در هر صورت از هر دو طایفه صدمه دیده است اسلام. (همان، ج ‌18، ص ص 409-410)

مدافعان نظام اسلامی امروز وظیفه دارند همان اندازه که در مقابل دشمنان آگاه مقاومت می کنند در مقابل زاهدان جاهل و بی عقل که با جهالت و بی خردی اسلام را و اهل بیت (س) را بد معرفی می کنند و بدترین عوامل وهن دین هستند، بایستند. 

امام فرمودند که معلوم نیست ضرر این گروه از آن دسته کمتر باشد. به اطراف خود بنگرید. آیا شواهد این سخن حکیمانه امام را به وضوح نمی بینید؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
47 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.