به گزارش ایرنا امیر حسین نظری شنبه در حاشیه بازدید از انبارهای ذخیره کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: هیچگونه مشکلی در تامین این کالاها در بخش‌های مختلف وجود ندارد ، برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خوزستان و کشور واردات کالاهای اساسی و تخلیه آنها در حال انجام است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با پارسال ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال ذخیره سازی کالاهای اساسی انجام گرفته است.

نظری ادامه داد: ۴۰درصد نیز واردات کالا در این مدت نسبت به پارسال افزایش یافته و درحال حاضر هیچ کمبودی در بحث کالاهای اساسی نداریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد : تامین کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز در حال انجام است و نسبت به پارسال تا ۲ برابر کالای اساسی ذخیره سازی شده است.

 انجام تست های لازم برای کنترل بهداشتی کالاهای وارداتی

رییس سازمان صمت استان ادامه داد: قبل از تخلیه و بارگیری کالاها در بندرآزمایشات لازم توسط بهداشت ، اداره استاندارد و غذا و دارو با توجه به شیوع ویروس کرونا انجام می شود و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

نظری ادامه داد: قرنطینه و آزمایش های لازم بر کالاهای وارداتی قبل از بارگیری انجام می شود و بر اساس نتایج به دست آمده با توجه به حساسیتی که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد کالاهای اساسی ترخیص می شوند.

وی افزود: لازم است که شرکت های توزیع کالای اساسی نیز نهایت همکاری را داشته باشند و در شرایط کنونی که در تامین و ذخیره کالا مشکلی وجود ندارد کالا به اندازه کافی در سطح بازار توزیع و در اختیار مردم قرار گیرد.

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور است.

این مجتمع بندری از پتانسیل مناسب پسکرانه ای جاده ای ، ریلی و هوایی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.