گزارش جی پلاس از کتک کاری شدید در فوتسال

چهره فوتسال ایران در فینال؛ آخرین ضربه را محکم تر بزن +عکس و فیلم

درگیری های فینال لیگ برتر فوتسال ایران میان مس و گیتی پسند باردیگر نشان داد تا زمانی که برخورد درست در مواجه با چنین اتفاقاتی صورت نگیرد بازهم شاهد تکرار این مسائل خواهیم بود و متاسفانه همین بی اهمیتی سبب شده که مربی یکی از تیم ها در واکنش به درگیری ها بگوید: موضوع خاصی نبود!

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، دیدار میان مس سونگون و گیتی پسند در فینال لیگ برتر فوتسال با تساوی به پایان رسید که در ضربات پنالتی مس توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در حالی که در پایان فینال ها همیشه شاهد صحنه های زیبا هستیم اما در این فینال فقط درگیری و زشتی بود و زیبایی به چشم نیامد.

در طول برگزاری مسابقه خطای فرهاد فخیم کاپیتان مس روی سنگ سفیدی آغازگر درگیری ها بود که پس از آن او با نیمکت حریف هم مشاجره داشت. بعد از پایان این مسابقه درگیری ها شدت گرفت و متاسفانه به قدری بازیکنان مشغول کتک کاری با یکدیگر شدند که پلیس و نیروی انتظامی وارد ماجرا شدند تا از ادامه درگیری جلوگیری کنند.

نکته جالب توجه این است که هر تیم، رقیب را عامل شروع درگیری معرفی می کند. بی غم مربی گیتی پسند اعلام کرد که در طول مسابقه مربی حریف به آن ها فحاشی می کرده، موضوعی که افضل سرمربی مس آن را تکذیب کرد.

عکس و فیلم های مربوط به درگیری این بازی به اندازه کافی نشان دهنده شدت درگیری است و قطعا یک سری اتفاقات هم از دید دوربین ها مخفی مانده اما صحبت های سرمربی مس سونگون به شکلی است که نشان می دهد این اتفاقات برای آن ها تکراری شده است! علی افضل بعد از پایان مسابقه درباره درگیری های این بازی گفت: موضوع خاصی نبود!!! افضل هم چنین  معتقد است صحبت های مربی حریف در رختکن باعث تحریک بازیکنانش شده است و درادامه هم درگیری صورت گرفته است.

حال باید از افضل پرسید چه باید رخ می داد تا آن را موضوع خاص دانست؟ آیا کتک کاری و فحاشی علت کافی برای انتقاد از اتفاقات رخ داده نیست؟ زمانی که سرمربی تیمی این چنین سعی در عادی جلوه دادن این زشتی ها دارد دیگر نمی توان انتظار داشت که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

داود پرهیزکار رییس کمیته فوتسال در پایان پیرامون برخورد با خاطیان در این بازی، خاطرنشان کرد: اگر بازیکنی مرتکب حرکتی شده که نباید آن را انجام می‌داده، باید برای خطای خود تنبیه شود حتی اگر بازیکن تیم ملی باشد. اتفاقاتی که در این دیدار افتاد در شأن فوتسال ما و فرهنگ ایرانی نبود. بخشی از حواشی به دلیل حساسیت بالای فینال بود، اما ورزش برای سلامتی است و اتفاقاتی افتاد که باعث تاسف بود.

کمیته انضباطی هم خیلی زود اعلام کرد در اسرع وقت درباره اتفاقات رخ داده بررسی لازم را صورت می دهد اما سوال اینجاست که در نهایت چه رایی صادر می شود؟ آیا رای به شکلی است که بازدارنده باشد؟ امروز همه از لزوم برخورد قاطع با خاطیان صحبت می کنند اما اگر رای سنگینی داده شود همه اعتراض می کنند؛ البته اگر رای به شدت خطای صورت گرفته باشد!

درگیری در فوتسال ایران به مانند فوتبال سابقه طولانی دارد و به یک یا دو بازی خاص محدود نمی شود اما هیچ گاه برخوردی انجام نشده که مانع تکرار آن باشد؛ که اگر صورت گرفته بود کار به اینجا نمی کشید. متاسفانه کمیته انضباطی هیچ گونه برخورد قهری درستی با متخلفان انجام نمی دهد و همین باعث می شود که مربی به راحتی بگوید موضوع خاصی نبود!

اما اظهار نظرهای عجیب به همین جا ختم نمی شود چرا که حسین شمس عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال هم نزدیک بودن رختکن را عامل اصلی درگیری عنوان کرد. شمس با بیان اینکه بازی از نظر فنی خوب بود اما به خاطر اینکه دو تیم در رختکن 3 و 4 حضور داشتند،  نزدیکی و برخورد بازیکنان با یکدیگر باعث درگیری شد.

صحبت های شمس که از جمله افراد با تجربه این رشته محسوب می شود جای تامل دارد. آیا اگر رختکن دو تیم فاصله زیادی باهم ندارند و بازیکنان مجبورند از کنار یکدیگر رد شوند باید باهم درگیر شوند؟

همین استدلال های غیرمنطقی که همیشه علت اشتباهات را عامل بیرونی از افراد معرفی می کند سبب شده که بی اخلاقی و زشتی در ورزش ایران کاملا عادی شود و همه دنبال مسائلی خارج از افراد برای بروز آن بگردند. تا زمانی که بازیکنان، کادر، مسئولان و حتی افراد با تجربه بعد از این اتفاقات به دنبال پاک کردن صورت مسئله باشند این اتفاقات تکرار می شود. آن قدر تکرار می شود که انگار هیچ اتفاقی رخ نداده همان طور که افضل گفت!

عکس و فیلم درگیری فینال لیگ برتر فوتسال را در زیر می بینید.

 

 

درگیری در فینال لیگ برتر فوتسال ایران

درگیری در فینال لیگ برتر فوتسال ایران

درگیری در فینال لیگ برتر فوتسال ایران

درگیری در فینال لیگ برتر فوتسال ایران

درگیری در فینال لیگ برتر فوتسال ایران

درگیری در فینال لیگ برتر فوتسال ایران

درگیری در فینال لیگ برتر فوتسال ایران

دیدگاه تان را بنویسید