سیده زهرا احمدی زاده که هم سابقه بازی در تیم ملی فوتبال و هم تیم ملی فوتسال دارد یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علت اینکه فوتبال بانوان ایران  پیشرفت چندانی در آسیا نکرده  وجود تیم های خوبی در شرق آسیا همچون ژاپن، کره جنوبی و کره شمالی است که خوب سرمایه گذاری کرده اند.

وی اضافه کرد:تیم فوتبال زنان ژاپن در سال ۲۰۱۱ با شکست دادن تیم آمریکا که پنج بار قهرمان جهان شده است دست به کار بزرگی زد و قهرمان جهان شد برای همین ما با آنها فاصله زیادی داریم و حتی دیگر تیم های غرب آسیا هم نسبت به ایران بهتر کار کرده اند و امیدواریم به فوتبال بانوان ایران هم بیشتر برسند.

احمدی زاده که ۲۲ سال دارد و در شهرستان لامرد متولد شده است، فوتبالش را دوران کودکی در کوچه پس کوچه‌های این شهر جنوبی فارس آغاز و با سرعت پله های ترقی را طی کرد و در حالی که ۱۴ ساله بود به عضویت تیم های ملی فوتبال و فوتسال درآمد و خاطرات شیرینی هم با این تیم ها دارد.

وی بیان داشت: با تشویق پدرم که یک مدت زیر نظر علی پروین در تهران تمرینات خود را انجام می داد و همچنین عمویم که در تیم ملوان انزلی بازی می کرد به فوتبال علاقه مند شدم و کلا در یک خانواده ورزشی که علاقه زیادی به فوتبال دارند بزرگ شدم.

شادی گل زهرا احمدی زاده و نشان دادن عکس مادر بزرگش 

آرپی جی زن و موشک تیم ملی فوتسال

احمدی زاده گفت: به دلیل  اینکه شوت های سنگینی می زنم و سرعت زیادی هم دارم در تیم ملی به من لقب آرپی جی زن و موشک دادند و گل های زیادی هم تاکنون به ثمر رسانده‌ام.

او در پاسخ به این پرسش که چرا با اینکه در رشته فوتبال ملی پوش بودی، فوتسال را به این رشته ترجیح دادی، اظهار داشت: با تیم ملی فوتبال دو بار به کشور چین، سه بار سریلانکا، اکراین ، تایلند و روسیه سفر کردم  اما پیشرفت خوبی نداشتیم و نمی دانم علت چیست برای همین به رشته فوتسال رفتم و احساس کردم در این رشته بهتر می توانم خودم را نشان دهم، اگرچه هنوز هم می توانم در تیم های فوتبال بازی کنم.

احمدی زاده ادامه داد: زمانی که تیم ملی فوتسال بانوان در سال ۲۰۱۵ با شکست ژاپن قهرمان آسیا شد من در تیم ملی فوتسال امید بازی می کردم و خیلی خوشحال شدم که در انتخاب رشته جدیدم اشتباه نکرده ام و می توانم من هم با تیم ملی فوتسال قهرمان آسیا شوم.

وی گفت: در تیم ملی عاشق پیراهن شماره هفت هستم اما ازآنجا که از همه کوچکترم ، اولویت پوشیدن پیراهن شماره هفت به بزرگان تیم هست و منهم با شماره های  ۱۶ ، ۱۱ و ۶ بازی می کنم. 

این ورزشکار لامردی از سال ۸۹ تا ۹۴ در تیم ملی فوتبال بازی کرده است و از سال ۹۶ هم به عضویت تیم ملی فوتسال درآمده و هم اینک هم عضو تیم ملی است.

احمدی زاده با پیراهن شماره ۶ در تیم ملی فوتبال بانوان ایران 

نخستین بازیکن  لژیونر( بازی در تیم های خارجی )  فارسی هستم

این ورزشکار ملی پوش با بیان اینکه نخستین بازیکن استان فارس و دومین بازیکن ایرانی است که در تیم های خارجی به عنوان لژیونر بازی کرده، گفت : سال ۹۶  در شهرستان لامرد بود که شهناز یاری مربی تیم ملی فوتبال بانوان تماس گرفت و گفت چند تیم خارجی از جمله کشور مالدیو بازیکن ملی پوش می خواهند باید فیلم های بازی هایت را ارسال کنیم.

احمدی زاده ادامه داد: با مشورت پدر و عمویم که فوتبالیست بودند و همچنین مربیانم پیشنهاد تیم مالدیو را قبول کردم و  به همراه اعظم آخوندی که اهل اصفهان است راهی این کشور شدیم و توانستیم تیم MPL مالدیو را قهرمان این کشور کنیم و سال ۹۷ هم دوباره بهم پیشنهاد دادند اما نپذیرفتم ضمن اینکه دو هفته هم در کشور عراق در یک جام چند جانبه برای تیم بیلادی اسپورت این کشور بازی کردم و نایب قهرمان شدیم.

وی گفت: می خواهم در تیم های فوتبال اروپا بازی کنم با اینکه می دانم کارسختی در پیش دارم اما چون به عنوان هدف دنبال می کنم می کوشم تا به این مهم دست یابم.

فوتبال و فوتسال بانوان فارس  خوب حمایت نمی شود

زهرا احمدی زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال امید، ایستاده نفر اول از چپ 

احمدی زاده با بیان اینکه فوتبال و فوتسال بانوان در استان فارس خوب حمایت نمی شود، افزود : با این که بازیکنان زیاد و با استعدادی در این دو رشته در استان فارس هستند اما چون خوب حمایت نمی شوند بسیاری از بازیکنان مجبور هستند به استان های دیگری بروند.

بازیکن تیم صنعت فجر شیراز ادامه داد: البته به فوتسال بیشتر اهمیت داده می شود اما هیات فوتبال فارس خوب حمایت نمی کند و لازم است از مدیریت باشگاه صنعت فجر  که با وجود مشکلات اقتصادی که دارند اما چهار سال  تیم داری می کنند ، تشکر کنم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال امید ایران بیان کرد : بسیاری از بازیکنان استان فارس از راه فوتسال و فوتبال امرار معاش می کنند و حتی خرج خانواده را می دهند برای همین هم مجبور هستند به رغم میل باطنی به استان های دیگری بروند که در آنجا برای این دو رشته خوب سرمایه گذاری می کنند و هم اینک هم بازیکنانی که از استان فارس کوچ کرده اند بهترین بازیکنان تیم های خود هستند.

وی گفت : هم اینک دو تیم فوتسال بانوان استان فارس به نام صنعت فجر و پارس آرا در لیگ برتر کشور بازی می کنند که این امر بیانگر وجود بازیکنان خوب در این استان است که نیاز به توجه بیشتری دارند.

احمدی زاده با پیراهن سفید در تیم MPL مالدیو  که قهرمان باشگا ه های این کشور شد 

کرونا سومین دوره مسابقات فوتسال بانوان آسیا را عقب انداخت

 احمدی زاده با اشاره به اینکه تیم ملی فوتسال بانوان ایران خود را برای سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کرد ، بیان داشت : اما شیوع بیماری کرونا این مسابقات که قرار بود تیر ماه ۹۹ در کشور کویت برگزار شود به عقب انداخت و تیم ما عزم خود را برای فتح جام آسیا آن هم برای سومین سال پی در پی، جزم کرده بود.

وی اضافه کرد: حتی قرار بود پیش از شروع مسابقات آسیایی در یک تورنمنت چهار جانبه در  روسیه شرکت کنیم که این مسابقات هم به دلیل بیماری کرونا لغوشد.

تمرین به صورت آن لاین در خانه

احمدی زاده گفت : هم اینک که در قرنطینه به سر می بریم تمرینات تیم ملی را به صورت آن لاین از طریقه شبکه های مجازی زیر نظر سرمربی تیم ملی دنبال می کنیم و امیدوارم هر چه زودتر این بیماری ریشه کن شود تا مردم بتوانند نفس راحتی بکشند اگرچه به توصیه متخصصان امر پزشکی  و برای دفاع در برابر این بیماری باید  همچنان در خانه بمانیم و مسایل بهداشتی را رعایت کنیم.

او گفت : هم اینک که مجبوریم در خانه بمانیم کرونا نباید بهانه ای شود برای اینکه ورزش نکنیم و من هم با راه اندازی یک پیج تمرینی در شبکه های مجازی از این طریق با انجام تمرینات ورزشی مردم را برای ورزش کردن آموزش می دهم که با استقبال خوبی هم مواجه شده است زیرا  خوردن و خوابیدن در حالت قرنطینه انسان را بیمار می کند.

راه اندازی مدرسه فوتسال در لامرد

وی گفت: برای خدمت به همشهریانم در لامرد یک مدرسه فوتسال برای دختران و پسران  راه اندازی کردم و براین باورم که به جز من در این شهرستان افراد با استعداد زیادی وجود دارند که باید حمایت شوند.

احمدی زاده اظهار داشت: فوتبال و فوتسال  بانوان در مرکز استان خوب حمایت نمی شود چه برسد به شهرستان لامرد برای همین در زمانی که من در لامرد تمرین می کردم  امکانات خوبی نداشتیم و تصمیم گرفتم یک مدرسه فوتسال دراین شهرستان راه اندازی کنم و اطمینان دارم در شهرم  احمدی زاده های زیادی وجود دارند که باید بیشترحمایت شوند.

این بازیکن ملی پوش همچین از مربیانش تشکرکرد و افزود: پروانه خسروی، سمیه دهقانیان، سمانه امیری در لامرد، شهناز یاری مربی تیم ملی فوتسال، مهناز امیر شقاقی مربی تیم ملی فوتبال و محبوبه رضوی مربی تیم صنعت فجر شیراز ،  ستاره زارع  و محمد علی کهن پور برایم زحمات زیادی کشیدند که از همه آنها تشکر می کنم .

مدرسه فوتسال دختران و پسران لامرد 

لامرد از شهرستان های جنوبی فارس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.