رهبر مخالفان ترکیه با انتقاد شدید از اردوغان اظهارات وی در مورد تحولات در فرانسه را سرپوش گذاشتن بر بحران های این کشور دانست.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه زمان، «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر مخالفان ترکیه به شدت به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه حمله کرد و وی را متهم کرد که از مساله فرانسه برای سرپوش گذاشتن بر بحرانی که کشور شاهد آن است، بهره برداری می کند.

قلیچدار اوغلو در مخالفت با اظهارات اردوغان گفت که رئیس جمهور کشورش از  حوادث فرانسه برای سرپوش گذاشتن بر بحران ها و فروپاشی لیر بهره برداری می کند. 

رهبر حزب «جمهوریخواه خلق» خطاب به اردوغان گفت: می گویی کالاهای فرانسوی را تحریم کنید؟باشد، اگر جرأت داری کیف هیرمس ویژه همسرت را آتش بزن و کارخانه رنو را در ترکیه تعطیل کن!.

قلیچدار اوغلو در ادامه گفت: تو فقط حرف می زنی ولی هیچ کاری نمی کنی. مگر تو برای یک شهروند توان خرید کالاها و تولیدات فرانسوی گذاشتی؟

رهبر مخالفان در پایان گفت که « می خواهیم در صلح زندگی کنیم. نزاع ها و درگیری به درد ما نمی خورند،جهان ما را تنها گذاشته و اکنون منزوی هستیم».

اردوغان پیش از این ماکرون که خواستار جنگ با «جدایی طلبی اسلامگرایی» پس از قتل«ساموئل باتی» معلم شده بود، به شدت انتقاد کرد. اردوغان ماکرون را متهم به دشمنی با اسلام کرد و خواستار تحریم تولیدات فرانسه شد امری که منجر به افزایش تنش بین ماکرون و اردوغان شد.

بعد از ماجرای قتل معلم فرانسوی و اظهارات امانوئل ماکرون در خصوص لزوم ممانعت از نفوذ دیدگاه‌های افراط‌گرایانه اسلامی در فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی تند، به شدت از رئیس جمهوری فرانسه انتقاد و به او توصیه کرده بود که «برای تست سنجش عقل» به پزشک مراجعه کند.

از آن زمان تنش‌ها میان ترکیه و فرانسه بالا گرفته و رهبران کشورهای اروپایی نیز با حمایت از پاریس، حملات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه علیه امانوئل مکرون را «افترا» توصیف کردند.

فرانسه انتقادات اردوغان از ماکرون را دخالت در امور داخلی خود دانست.

تنش‌های میان ترکیه و فرانسه در ماه‌های اخیر بر سر مووضعات گسترده‌ای چون یونان، قبرس، لیبی و منازعه قره‌باغ شدت گرفته است و ماجرای قتل معلم تاریخ در حومه پاریس، به تازه‌ترین موضوع اختلافی میان فرانسه و ترکیه بدل شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.