قلیچدار گفت که «ترس» باعث می شود که اردوغان « روزانه اتاق خواب خود را تغییر دهد».

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه زمان ترکیه نوشت: «کمال قلیچدار اوغلو» رئیس حزب جمهوری خلق امروز چهارشنبه سخنانی جنجالی درباره «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور بیان کرد.

قلیچدار گفت که «ترس» باعث می  شود که اردوغان « روزانه اتاق خواب خود را تغییر دهد».

قلیچدار اوغلو در سخنانی که روزنامه ترکیه ای زمان منتشر کرد گفت که «اردوغان اتاق خواب خود در کاخ ریاست جمهوری  را ار ترس جانش روزانه تغییر می دهد».

این روزنامه ترک در ادامه نوشت که کاخ ریاست جمهوری ترکیه بیش از هزار اتاق علاوه بر سالن ها و سالن های غذاخوری و غیره دارد

قلیچدار در ادامه این سووال را مطرح کرد:«اردوغان با بالگرد به پارلمان رفت و می کند،چه چیزی باعث می شود وی به جای استفاده از خودروهای ضد گلوله در رفت و آمدهایش از بالگرد استفاده کند،چرا می ترسی؟ از چه چیزی می ترسی؟»

اوغلو در ادامه به تمدید حالت فوق العاده در این کشور به مدت سه ماه دیگر پرداخت و گفت که وی و دیکر سیاستمداران ترکیه پس از کودتای نافرجام با «بینالی یلدریم» نخست وزیر این کشور در کاخ«شانکایا» نشست برگزار کردند و یلدریم در این نشست به آنها اطلاع داد که حالت فوق العاده برای مدتی کوتاه اعلام می شود ولی یک سال از اعلام حالت فوق العاده گذشته است و این قانون لغو نشده است.

رئیس حزب خلق جمهوری در ادامه گفت که ترکیه شاهد کودتای نظامی علاوه بر کودتا در کاخ ریاست جمهری به رهبری اردوغان و دولتش بوده است.

بنابر این گزارش، ترکیه سال گذشته شاهد کودتای نافرجام بود و دولت این کشور جنبش  وابسته به «فتح الله گولن» روحانی ترک مقیم در آمریکا و مخالف اردوغان را متهم به دست داشتن در این کودتا کرد؛ اتهامی که وی آن را تکذیب کرد و خواستار تشکیل کمیته بین المللی حقیقت یاب درباره کودتا شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.