نخست وزیر و وزیر خارجه سابق دولت اردوغان به شدت به وی و خانواده اش حمله کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه زمان ترکیه، «احمد داوود اوغلو»رهبر حزب «آینده» ترکیه گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و خانواده اش«بزرگی مصیبتی هستند که بر سر ملت ما آمده است.

داوود اوغلو که یکی از همپیمایان و از افراد نزدیک به اردوغان بود تصریح کرد: اصرار اردوغان برای ماندن در قدرت باعث شده است که وی تردیدی در ایجاد ائتلاف های سیاسی غیرطبیعی نکند و با دو حزب ملی گرای«جنبش ملی گرا»به رهبری «دولت بهجتلی» و حزب چپگرای«وطن» به رهبری«دوغو پرینچک» ائتلاف کند. 

اوغلو در کنفرانس حزبش در شهر«مرسین» در جنوب ترکیه گفت که اردوغان حتی با کودتاچیان اواخر دهه نود قرن گذشته نیز ائتلاف کرد و وی را متهم به مانع تراشی در مسیرش کرد.

نخست وزیر و وزیر خارجه اسبق ترکیه گفت:اردوغان دوستانش که با او در مقابل شخصیت های قدیمی ترکیه مبارزه کردند را ترک کرد و اکنون نیز تلاش می کند در مسیر ما مانع تراشی کند. در سمت راست خود بهجتلی را قرار داد که یکی از شرکای کودتای 1997 و در سمت چپ خود پرینچک را که دشمن اذان و حجاب است و گفت که کودتای سال 1997 همچنان ادامه دارد را قرار داد.

وی در واکنش به دعوت اخیر اردوغان از مردم ترکیه برای صبر در برابر مصیبت هایی که پشت سر می گذارند گفت:امت صبر می کند ولی برای کدام مصیبت صبر کنند؟و چه کسانی این مصیبت را بر سرش آوردند؟ اگر منظورش صبر به خاطر فقر، بیکاری، تورم،فساد و ظلم است،باشد، اما ببینیم چه کسی باعث و بانی آنهاست؟ شما خودتان مصیبت هستید. بزرگترین مصیبتی که بر سر این ملت آمد نظامی است که کشور را تبدیل به یک شرکت خانوادگی کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.