سه ماه پیش فرستاده بغداد به روسیه سفر کرد تا مذاکراتی را برای دستیابی به اس400 انجام دهد اما بحران سیاسی در عراق و استعفای نخست وزیر مذاکرات را متوقف کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، «کریم علاوی» عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: نیازمند به سامانه دفاعی قوی هستیم و آمریکایی ها بارها ما را ناامید کردند و برای تأمین سلاح های مورد نیازمان کمکی به ما نکردند.

این نماینده عراقی افزود که سه ماه پیش فرستاده بغداد به روسیه سفر کرد تا مذاکراتی را برای دستیابی به اس400 انجام دهد اما بحران سیاسی در عراق و استعفای نخست وزیر مذاکرات را متوقف کرد. 

اکنون و در سایه تنش شدید در خاورمیانه و درخواست برای خروج نیروهای خارجی از عراق، پارلمان به نخست وزیر جدید اجازه داد که سامانه دفاع هوایی از روسیه یا هر منبع دیگری بخرد.

پیش از این «محمد رضا» رئیس کمیته دفاع و امنیت در پارلمان عراق اعلام کرد که بغداد مذاکرات خود با مسکو برای خرید سامانه موشکی «اس 300 » را از سر گرفته است. 

عراق از سال 2017 تلاش می کند که سامانه دفاع موشکی از روسیه بخرد اما تهدید آمریکا به اعمال تحریم های اقتصادی مانع مذاکرات در این زمینه شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.