نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع عراق گفت، نگران تحولات عراق و اثرات منفی آن بر وضعیت سیاسی این کشور و همچنین تلاش‌ها جهت تنش‌زایی در اطراف ایران هستیم.

به گزارش جماران؛ نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نسبت به هرگونه  تلاش در بر هم زدن روابط عراق با ایران که منجر به بی ثباتی در سراسر منطقه می‌شود، هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «واسیلی نبنزیا» نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع عراق گفت، نگران تحولات عراق و اثرات منفی آن بر وضعیت سیاسی این کشور و همچنین تلاش‌ها جهت تنش‌زایی در اطراف ایران هستیم.

وی  گفت: «تلاش برای کشاندن عراق به یک درگیری منطقه‌ای، وضعیت داخلی این کشور را بی ثبات می‌کند. عراق حق برقراری روابط عادی با همسایگان خود را دارد و هیچ کس حق ندارد این روابط را تضعیف کند.»

این در حالی است که «کلی کرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نیز طی سخنرانی خود به موضوع ایران و عراق پرداخت.

شهرها و استان‌های جنوبی عراق از نهم مهر ماه (اول اکتبر) به جز ایام اربعین شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی به اوضاع اقتصادی و فساد در این کشور است و طی این مدت، شمار قابل توجهی از معترضان و نیروهای امنیتی به دلیل درگیری یا اقدامات خشونت‌آمیز برخی از «آشوبگران» کشته یا زخمی شده‌اند.

«عبد المهدی» نخست وزیر کنونی دولت پیشبرد امور عراق اخیرا بعد از گذشت هفته‌ها از تظاهرات در عراق، از سمت خود استعفا داد و مجلس این کشور نیز با این درخواست موافقت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.