حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش تولید و ایجاد اشتغال مهمترین نیاز هر منطقه خصوصا این شهرستان است و آموزش ها باید بر اساس شرایط و رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم باشد.
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی و فعالیت برای رفع بیکاری قشر جوان ، هدف مسئولان و به خصوص مراکز فنی و حرفه ای باشد، ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای نقش اصلی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال دارد.
امام جمعه مهریز به اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن اشاره کرد و اظهار داشت: بهترین مکان برای تحقق توصیه های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی ، مراکز فنی و حرفه ای و ارائه آموزش به جوانان است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: اجرای اقتصاد مقاومتی ، موجب حل بسیاری از مشکلات ، زمینه ساز توسعه و عمران خواهد شد و نیز سدی در برابر توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی است .
در سال 1396 ، سه هزار نفر از جوانان جویای کار شهرستان مهریز با شرکت در دوره های مختلف گواهی نامه مهارت آموزی را دریافت کردند.
این دوره ها زیر نظر مربیان کار آزموده رشته های لوازم خانگی ، برق اتومبیل ، خیاطی ، گلدوزی ، سوزن دوزی ، لوله کشی و تاسیسات ساختمان ، عمران و کشاورزی و دامداری برگزار شد.
مرکز فنی و حرفه ای مهریز فعالیت خود را از سال 1375 آغاز کرد.
در حال حاضر در شهرک های صنعتی مهریز شامل شهید چمران ، 196 هکتاری ، هرفته ، ناحیه صنعتی بهادران ، شهرک سنگ و یزد مهر، افزون بر چهار هزار نفر اشتغال دارند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.