به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز دوشنبه درنشست ستاد اربعین حسینی (ع) این شهرستان با بیان اینکه در سال گذشته حدود 4 هزار اردکانی در راهپیمایی اربعین شرکت کرده اند افزود: امیدواریم هر سال پرشورتر از گذشته، سیل عظیمی از عاشقان سرور و سالار شهیدان، در این راهپیمایی شرکت کنند.
وی اضافه کرد: لازم است با همکاری و هماهنگی تمامی اعضای ستاد به طور جد برنامه ریزی شود تا این رویداد بهتر از سال قبل برگزار گردد .
فرماندار اردکان با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته وضعیت امنیت کشور عراق بهتر شده تصریح کرد: یکی از تدابیری که صورت می گیرد تامین امنیت این همایش عظیم مردمی است.
مقیمی اظهار داشت: کمیته های این ستاد شامل کمیته امنیتی و انتظامی ، اطلاعاتی ، هماهنگی سیاسی و کنسولی ، فرهنگی و آموزش ، اطلاع رسانی و مستندسازی ، اعزام ، مشارکت های مردمی و اسکان و تغذیه ، زیرساخت و... است.
وی افزود: در چند سال گذشته در موضوع اعزام و خدماتی که در موکب های بین راهی در شهرستان اردکان و عراق به زائران ارائه می کند ، عملکرد خوبی داشتیم که این اتفاق نتیجه تلاش دستگاه های مختلف و مشارکت مردم و خیرین در بخش های گوناگون است.
فرماندار اردکان با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی (ع) علاوه بر اینکه جنبه عزاداری و مذهبی است به نظر می رسد در طول سال های اخیر جنبه های سیاسی آن به خصوص در جهان اسلام بسیار برجسته و پررنگ شده یادآور شد: این مراسم به عنوان نمادی از وحدت و انسجام مسلمانان و عاشقان اباعبدالله تلقی شده و بسیار حائز اهمیت است.
وی گفت: برخی از افراد به دلیل محدودیت های شخصی افتخار حضور در این مراسم عظیم را ندارند ولی می توانند با سهیم شدن در برپایی موکب در کربلا و پذیرایی از زائران ، از ثواب این حرکت عظیم بهره مند شوند .
فرماندار اردکان افزود: تجربه ها و اقدامات خوبی از سال های گذشته به جای مانده که با آسیب شناسی این موارد در اربعین امسال می توان به صورت موثرتری برنامه ریزی های لازم را انجام داد.
مقیمی ترویج فرهنگ اربعین در جامعه ، نظم و امنیت ، رعایت سنت ها و ارزش های دولت و ملت عراق ، مردم محوری ، تسهیل گری و مدیریت هماهنگی را از اصول مورد توجه برای مراسم اربعین حسینی در سال جاری دانست.
اربعین حسینی امسال براساس تقویم شمسی، مصادف با هشتم آبان ماه 97 خواهد بود.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544 / 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.