به گزارش ایرنا هادی مقیمی فرماندار اردکان در آیین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه دانش آموزان و هنرجویان در تابستان با مراجعه به مراکز آموزشی فنی و حرفه ای و کسب آموزش هنرها در حوزه های مختلف می توانند اوقات فراغت خودشان را پر و غنی سازند تصریح کرد: امروز شاهد خلاقیت و نوآوری هنرجویان اردکانی در بخش های مختلف پخت و پز ، تزئین سفره آرایی ، صنایع دستی ، عروسک سازی ، دوخت لباس بوده ایم که این کار بسیار ارزنده ای است.
وی اظهار داشت: زنان با آموزش و مهارت به سمت زندگی بهتر گام بر می دارند .
فرماندار اردکان افزود: امیدواریم این هفته نوید این را داشته باشد که هنرجویان بیشتری در حوزه های مختلف صنعتی ، اقتصادی و تولیدی به این مراکز مراجعه کنند .
مقیمی با بیان اینکه شهرستان اردکان یک شهر صنعتی است که نیاز است ارتباط بهتری بین حوزه صنعت ، اقتصاد و تولید و فن آوری ایجاد شود اظهار داشت: برای بهره وری بیشتر نیاز است که کارگران واحدهای تولیدی مهارت بالاتری کسب کنند و تجهیز شوند .
وی گفت: در شرایط امروز کشور باید تلاش کرد که بر دانش بومی تکیه و برای ماندگاری اقتصاد مقاومتی پافشاری کرد.
معاون اداری پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد هم با تبریک روز ملی مهارت ، کارآفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه ای گفت: آموزش و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر و توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار و بخش های مختلف صنعت و خدمات از رسالت های آموزشی فنی و حرفه ای است.
رضا نویدی تصریح کرد: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای سهم بسزایی در تولید اشتغال بویژه مشاغل خانگی ایفا می کند و با ارائه آموزش های مورد نیاز شهروندان ، فرصت های شغلی خوبی در حوزه های مختلف بوجود می آید.
وی ، نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ارتقاء مهارت های تخصصی را اساسی و اثر گذار عنوان و افزود: مرکز آموزش های فنی وحرفه ای به عنوان بخش های آموزشی که در جهت کسب علم و همچنین تخصص در مهارت های مختلف فعالیت های گسترده و هدف داری را دنبال می کند ، نقش اثر گذاری در ایجاد فرصت های شغلی پایدار و ارتقاء شغلی ایفا می کند.
750 نفر هنرجو در رشته های مختلف در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران اردکان آموزش دیده اند .
مرکزشهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.