به گزارش ایرنا، تورج استاجلو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت یک میلیارد و 140 میلیون ریال برای بیمه بیکاری و حدود 20 میلیارد ریال برای تعهدات کوتاه و بلند مدت این سازمان در شعبه سامن پرداخت شد.
وی افزود: 30 مورد پرداختی در سایر خدمات همچون کمک هزینه ازدواج، فوت، انجام پروتز و کمک هزینه به زنان باردار در سه ماهه امسال پرداختی داشتیم.
استاجلو راه اندازی میز خدمت در دستگاه های اجرایی را یکی از خدمات خوب دولت برشمرد و بیان کرد: قبل از ابلاغ این دستور میز خدمت در شعبه تامین اجتماعی سامن مستقر شد و به نیازهای مردم پاسخ داد.
وی سازمان تامین اجتماعی را یک دستگاه پیشرو در حمایت از نیروی کار و کارآفرینان دانست و افزود: این سازمان با توجه به ثبات مدیریت از حاشیه ها فاصله گرفته است و خدماتش را به هنگام به مردم ارایه می دهد.
رئیس شعبه تامین اجتماعی سامن ادامه داد: این سازمان به دنبال تحقق سه جانبه گرایی است که یک ضلع آن سازمان تامین اجتماعی و 2 ضلع دیگر کارگر و کارفرما است.
استاجلو با تاکید بر اینکه این سازمان همواره با هدف حمایت از کارگر و کارفرما به عنوان چرخ های مولد کشور و رونق اقتصادی تلاش می کند، بیان کرد: سازمان با توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و تولید و اشتغال، اقدامات خوبی را انجام داده است.
وی الکترونیکی شدن سازمان تامین اجتماعی را یکی از مهمترین اقدامات عنوان کرد و گفت: این سازمان در آینده نزدیک نمادی از دولت الکترونیک خواهد بود که موجب کاهش هزینه ها و صرف زمان کمتری در ارایه خدمات به مردم می شود.
استاجلو با اشاره به در نظر گرفتن مشوق هایی برای کارفرمایان و کارآموزان بیان کرد: طرح کارورزی یکی از مشوق هایی است که بر اساس این طرح افرادی که از طریق سازمان فنی و حرفه ای به عنوان کارآموز به واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی می شوند، از حق بیمه معاف هستند.
وی ادامه داد: سال جاری نیز طرحی برای دانش آموختگان دانشگاهی در دست اجراست که هر کارآفرین با شرایط قید شده که در واحدهای تولیدی و کارگاه ها مشغول به کار شود، تا پایان سال 97 از حق بیمه سهم کارفرما معاف هستند.
استاجلو اظهار داشت: اجرای این طرح موجب می شود سیستم های تولیدی ما به سمت سیستم های دانش بنیان حرکت کنند و این اقدامات لازمه اقتصاد ایران است.
رئیس شعبه تامین اجتماعی سامن با بیان اینکه مشکلات بسیاری از کارگاه های ما مالی، سرمایه در گردش و تامین نقدینگی است، افزود: در این راستا سازمان طرحی تحت عنوان بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب مصوب کرد.
استاجلو گفت: بر اساس این طرح کارفرمایانی که در پرداخت حق بیمه های خود مشکل دارند، بدهی های آنها تقسیط و متناسب با ماه های تقسیط بدهی از بخشودگی جرائم بهره مند می شوند.
وی یادآور شد: در همین رابطه فرم های لازم در بخش سامن تهیه و اطلاع رسانی های لازم انجام شده است تا بتوانیم مبلغ چشمگیری را به کارفرمایان برگردانیم.
استاجلو ادامه داد: چهار هزار و 300 تن بیمه اصلی و 750 مستمری بگیر در بخش سامن داریم که بیش از 50 درصد از جمعیت سامن زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
به گزارش ایرنا، 16 هزار بیمه شده اصلی و تبعی در سامن ملایر زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.