ماهرخ بلوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته اجرای این طرح به این معنا نیست که همه بیکارها وارد این عرصه شوند بلکه در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افرادی هستند که ایده‌های خلاق و توان مدیریتی و شکل‌د‌هی به کسب ‌و کار جدید را دارند.
وی یادآوری کرد: بر این اساس لازم است مدلی برای توسعه این کسب ‌و کار ایجاد شود تا فرهنگ خویش ‌فرمایی و کارآفرینی در میان جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ترغیب و اشاعه پیدا کند.
بلوری افزود: مهمترین ویژگی اجرای این طرح، افزایش توان مدیریتی در آنها است که شکل گیری این مهم در نهایت می تواند به مسئولیت پذیری بیشتر در عرصه های مختلف زندگی منجر شود.
وی بیان کرد: کارآفرینی قبل از اثر اقتصادی آن، اثر اجتماعی دارد که بخش زیادی از این مهم در خانواده نمود پیدا می‌کند، چون هر کارآفرینی که ایجاد شغل می‌کند، موجب توسعه اقتصادی می‌شود که ضامن سلامت اجتماعی بوده و در نهایت به توسعه سرمایه اجتماعی هم منجر خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: برای کمک و راهنمایی دختران جوان صاحب ایده و علاقه مند به ایجاد کسب و کار و اشتغال‌آفرینی، اجرای طرح ملی توان افزایی زنان با رویکرد کسب وکار با هدف آگاه سازی مخاطبان به مزیت های اقتصادی و فرصتهای کسب و کار بومی برای گروه های هدف برگزار می شود.
وی، آشناسازی مخاطبان با فرایند شکل گیری کسب و کار و کارآفرینی، ترغیب مخاطبان برای ورود به عرصه کسب و کار و کارآفرینی با پشتیبانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری توسط بنیاد توسعه کارآفرین به عنوان مجری در این استان را از اهداف دیگر این طرح ذکر کرد.
به گفته بلوری، با انتشار فراخوان و اطلاع رسانی توسط دفتر امور بانوان و خانواده و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، اداره کل کارو رفاه اجتماعی و دفاتر امور بانوان فرمانداری ها 129 نفر در سایت بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان ثبت‌نام کردند.
وی یادآوری کرد: پس از انجام مصاحبه با متقاضیان واجد شرایط توسط بنیاد، که حداقل 20 سال و حداکثر 40 ساله، دارای تحصیلات دانشگاهی و بومی استان و همچنین استعداد کارآفرینی و قابلیت مدیریت پروژه را داشته باشند، افراد انتخاب و در یک برنامه سه روزه شرکت خواهند کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: اساتید در روز اول، درباره مفاهیم و برنامه‌های ایده‌پردازی و فرصت‌های جدید کسب و کار استان و فرآیند شکل‌گیری کسب و کار جدید مطالب مودر نظر را ارائه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: طی روزهای دوم و سوم نیز اساتید با این افراد به صورت انفرادی جلسات مشاوره و مصاحبه انجام خواهند داد و در جریان این جلسات، کارشناسان حوزه کسب و کار مشخص می‌کنند که آیا این افراد و ایده‌ آن‌ها قابلیت حمایت و اجرایی‌سازی را دارند یا خیر و اگر این مهم وجود داشته باشد، چگونگی عملیاتی‌کردن ایده‌ها مشخص می‌شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری سال 95، حدود 49.42 درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند که این موضوع بیانگر لزوم توجه روز افزون به این قشر و برنامه ریزی لازم برای آنان است.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.