به گزارش ایرنا معصومه ابتکار روز شنبه با حضور در میان زنان روستای 'چنقرالوی پل' ارومیه افزود: بازیابی هویت عظیم روستاها به توسعه گردشگری در این مناطق منجر می شود و اقتصاد و معیشت مردم روستایی را متحول می کند.
به گفته وی آموزش های خاص و توانمندسازی بانوان روستایی با مشارکت مراکز فنی و حرفه ای ارایه می شود تا این زنان نیز به محض فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.
به گفته وی طرحی در زمینه حمایت از صندوق های اعتباری خرد روستایی نیز پیش بینی شده است که بر اساس آن معیشت های جایگزین با هدف حمایت از طرح های ستاد احیا دریاچه ارومیه تقویت می شود.
وی با تاکید بر اینکه زنان روستایی محور آموزش های کشاورزی پایدار و تولید محصولات ارگانیک به شمار می روند، اصافه کرد: این طرح، ارتقا امنیت غذایی و توسعه صادرات محصولات تولیدی بانوان روستایی را دنبال می کند.
وی گفت: دوره آموزش خاصی برای دختران دانش آموز این استان در زمینه مدیریت مصرف آب با هدف احیای دریاچه ارومیه برنامه ریزی شده است که در اردیبهشت سال آینده عملیاتی می شود و نتایج آن قابل مشاهده خواهد بود.
ابتکار بیان کرد: طرح تسهیلات پایدار روستایی نیز در دولت تصویب و آئین نامه اجرایی آن تدوین شده که در این طرح نیز به اشتغال زنان توجه شده است.
به گزارش ایرنا وزارت کشور در دولت تدبیر و امید با تغییر نگرش‌ها و رویکردهای نوین و نگاهی ساختاری- کارکردی در برنامه‌ریزی‌ها در نواحی روستایی، بویژه در عرصه مدیریت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی، اقدامات ارزنده ای را طی سال های اخیر به مرحله اجرا گذاشته است تا زمینه تحول و توسعه پایدار، متوازن و همه‌جانبه را در سکونتگاه‌هایی روستایی فراهم کند.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده در این دیدار از توانمندی ها و تولیدات زنان روستای 'چنقرالوی پل' ارومیه بازید و با آنان گفت و گو کرد.
ابتکار در سفری یکروزه برای بازدید از وضعیت حوزه های زیرمجموعه معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به آذربایجان غربی سفر کرده است.
دیدار با نمایندگان سازمان های مردم نهاد و حضور در جلسه شورای اداری از جمله دیگر برنامه های امروز معصومه ابتکار در ارومیه است.
7125/7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.