به گزارش ایرنا ، محمود زمانی قمی روز سه شنبه در نهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: در این ارتباط مسئولان سه قوه با حمایت از رونق تولید در کشور بر لزوم پرهیز از مداخله در قبل و حین اجرای پروژه ها تاکید دارند، این ایده باید در یزد نیز مدنظر باشد.
وی افزود: ایجاد یک فرصت شغلی و حمایت از صنعتگران در واقع مقابله با توطئه های دشمنان و آمریکاست، نباید فقط شعار داد، بلکه با مدیریت خوب در اداره کشور ، تأمین به موقع نیازهای تولیدکنندگان و پرهیز ازز اعمال فشار به صنعتگران ، باید دشمنان را تسلیم کنیم.
استاندار یزد با اشاره به جلسات متعدد رهبر معظم انقلاب با هیأت دولت تصریح کرد: وقتی شخص اول نظام جمهوری اسلامی ایران بر محور بودن تیم اقتصادی دولت و ایجاد آهنگ رونق تولید تاکید دارند ، ما باید در یزد در همین مسیر حرکت کنیم.
زمانی قمی اضافه کرد: در عین حال صداقت و خوش فطرتی برای تقویت اعتماد از سوی دولت ضروری است ولی بخش تولید و صنعت هم باید بیشتر تلاش کند تا در شرایط امروز بتواند موفق تر باشد.
وی به اقدامات برخی کشورهای کوچک همسایه در خوش خدمتی به آمریکا علیه ایران ، اشاره کرد و یادآور شد: مسیرهای مقابله با تحریم ها در هر منطقه و تسریع در رفع موانع تولید با دستور استانداران انجام شود.
زمانی قمی یکی از ظرفیت های بالای صنعت یزد را نساجی اعلام کرد و یادآور شد: در این ارتباط خیلی غفلت شد، باید از نساجی به گونه ای حمایت شود که مصرف کنندگان برای خرید به یزد مراجعه کنند.
استاندار یزد با بیان اینکه باید همگام با شرایط کشور ، رفتار خاص هم داشته باشیم و با سرعت تلاش کنیم، ادامه داد: باید اراده جدی برای احیای صنعت نساجی ایجاد شود و در این راه ، ایجاد موزه و نمایشگاه دایمی و فروش مستقیم تولیدات در اولویت قرار داشته باشد.
به گفته وی ، ایجاد فشار مالیاتی و بانکی بر صنایع، واحدها و کارآفرینان موفق منطقی نیست و باید مشکلات با بهره گیری از تجربه کشورهای موفق در عبور از بحران ها ، سریعتر حل شود تا تولیدکنندگان بیش از این آسیب نبینند.
یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور شناخته می شود 49 درصد اشتغال استان هم در صنعت است.
اشتغال 23 هزار نفر در صنعت نساجی در قالب تعدادی از واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سهم 27 درصدی تولیدات کشور و 100 درصد تولید روفرشی و ترمه و 80 درصد رومبلی ایران مربوط به این استان است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.