به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی شنبه شب در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: دشمنان به دنبال شناسایی نقاط آسیب پذیر و اختلافی در زمان تحریم ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و از موضوعاتی مانند بحران آب برای رسیدن به این هدف سوء استفاده می کنند.
وی افزود : در چنین شرایطی افزایش تاب آوری کشور و استان درباره میزان وابستگی واحدهای تولیدی به خارج از کشور ضروری است.
استاندار یزد با تأکید بر لزوم مبارزه علمی و عملی در برابر تحریم ها گفت: پیشنهاد شناسایی میزان وابستگی ها برای نخستین بار از سوی بخش خصوصی ارائه و استانداری بصورت جدی آن را پیگیری می کند.
زمانی قمی با تاکید بر مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی برای کاهش اثرات تحریم ها تصریح کرد: پیشنهادات دانشگاه ها برای مقابله با تحریم ها باید عملی و اجرایی باشد و همه بویژه شرکتهای دانش بنیان وارد میدان شوند.
وی تصریح کرد: باید ارتباط صنعت با دانشگاه و معدن با دانشگاه بیشتر شود که فعالیتهای قابل توجهی در این زمینه در حال انجام است.
استاندار یزد بر لزوم صیانت از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: باید کارگروه مقابله با تحریم ها در استان با مدیریت اتاق بازرگانی تشکیل و در این زمینه برنامه ریزی کند.
وی همچنین برگزاری جلسه ای با حضور ائمه جمعه و نمایندگان بخش خصوصی برای بررسی راهکارهای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمن را خواستار شد.
در استان یزد حدود سه هزار و پانصد واحد تولیدی وجود دارد و این استان قطب چهارم اقتصادی کشور محسوب می شود.
1968/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.