آیت الله محمدرضا ناصری یزدی چهارشنبه شب در دومین جشنواره صنایع برتر استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی در جمع مسئولان بخش های دولتی و خصوصی با تأکید بر لزوم تغییر جدی در زندگی انسانها افزود: در روایات داریم هر کس 2روز را مانند هم داشته باشد، مغضوب است
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بارها بر رشد قدرت تفکر ، تدبر و تعقل در انسانها تأکید کرده است ، افزود: خدا به انسان ها خلاقیت و نعمت های بیشمار طبیعی داده است، اما چرا نخبگان و صنعتگران از آنها برای ارتقا و رسیدن به جایگاههای بالا استفاده نمی کنند.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: مسئولان باید کلید همت و رسیدن به این مسیرها را بگشایند و استعدادها را مدیریت و حمایت کنند و از سوی دیگر نخبگان نیز دغدغه خاطر برای جامعه داشته باشند و با همت خود بتوانند راهگشا باشند تا مشمول این روایت نشوند.
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: یک کارگر ایرانی 30 سال بدون یادگرفتن حرفه جدید و شکوفایی استعدادیش بازنشسته می شود و مجبور است این دوران را در خانه بسر ببرد بدون آنکه از تجربیاتش استفاده مناسب صورت گیرد.
وی با بیان ضعف های بخش صنعت به عقب ماندگی های صنعت خودرو سازی اشاره کرد و یادآورشد: در بسیاری از امور از جمله خودروسازی مشکل داریم مثلا با گذشت 50 سال از داشتن خودروسازی در کشور هنوز از بسیاری از رقبا به شدت عقب هستیم.
امام جمعه یزد تصریح کرد: در مساله هواپیماسازی نیز استعدادهایی در همین استان وجود دارد، متاسفانه عده ای جدیتی ، دغدغه و احساس مسئولیت در مسیر تحقق شعار « ما می توانیم» حضرت امام خمینی (ره) و « اقتصاد مقاومتی» رهبر معظم انقلاب ندارند.
به گزارش ایرنا، ناصری یزدی در ادامه پیشرفت های صنایع نظامی و دفاعی و پزشکی را یادآور شد و گفت: در صنایع عمومی و مصرفی مردم نیز باید ورود کنیم تا با تقویت پایه های اقتصاد مقاومتی به پیشرفت برسیم .
وی اقتصاد مقاومتی را شکوفایی استعدادها ، نوآوری و تولید روزانه محصولات جدید عنوان کرد و یادآور شد: لازمه رسیدن و تحقق این اقتصاد در ایران ، تشویق و ترغیب جوانان به نوآوری در مسئولان و داشتن برنامه و نیز ایجاد تحرک و تقویت روحیه امید و اعتماد به نفس در صنعتگران و نخبگان است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: وقتی تولید کننده به فکر محصول استاندارد نیست و تنها درصدد گران فروختن و سود بیشتر باشد قطعا بازار را از دست خواهد داد در حالی که خارجی ها با رعایت معیارهای استاندارد ، بازارهای ایران و همسایگان ما را تصاحب کرده اند.
ناصری یزدی تأکید کرد : باید مجلس شورای اسلامی و مسئولان نقایص این غفلت ها و عقب افتادگی ها را پیدا کرده با دردل و سوز دل ، امید به خدا و توجه به استعدادهای داخلی و امیدوار به آینده در مسیر شکوفایی اقتصاد مقاومتی گام بردارند و نگران یاوه سرایی های آمریکایی ها نباشند.
دومین نمایشگاه صنایع برتر استان یزد با رویکرد اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از 19 مهرماه در کارخانه جنوب یزد با حضور حیمد رضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان دولتی و خصوصی آغاز شد و هر روز از ساعت 16 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.
1968/2047* خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.