نقی تقوایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سه هزار و 34 نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که افراد یادشده موفق به اهدای خون شدند.
وی تعداد خون دهندگان مستمر در ماه رمضان را 63.6 نفر بیان کرد و یادآور شد: اهدا کننده مستمر به کسی اطلاق می شود که سالی حداقل 2 بار خون اهدا کند.
مدیر پایگاه انتقال خون یزد تاکید کرد: از مجموع اهداکنندگان خون 23.5 نفر با سابقه و مابقی بار اولی بودند.
وی تصریح کرد: همچنین از مجموع اهدا کنندگان خون 2.5 درصد زن و 97.5 درصد مرد بودند.
مدیر پایگاه انتقال خون استان دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتارهای پرخطر جنسی، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 و حداکثر 60سال، برخورداری از سلامت کامل و نداشتن ابتلا به کم خونی را از شرایط فردی اهدا کننده خون بیان کرد.
وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی مختص زمان خاصی نیست، افزود: بیماران نیازمند در تمام ماههای سال به خون و به ویژه پلاکت نیاز دارند.
چهار پایگاه انتقال خون استان که ماه رمضان فعال بود، شامل پایگاه مرکزی یزد، مرکز ثابت خونگیری آزاد شهر، پایگاه میبد و اردکان بود .
مدیر پایگاه انتقال خون استان نوع آزمایش های به عمل آمده از خون های اهدایی را هپاتیت ‎ ،C ،B ایدز و بیماری های مقاربتی ذکر کرد.
متوسط اهداکنندگان خون در استان به ازای هر هزار نفر جمعیت 37 نفر است در حالی که این رقم در کشور 27 نفر است.
در ماه رمضان پارسال چهار هزار و 377 نفر به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه کردند که سه هزار و 6 نفر موفق به اهدای خون شدند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی ها زندگی می کنند.
2088/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.