جواد میربهبودی روز شنبه در نشست با دهیاران بخش مرکزی این شهرستان گفت: این سازمان های غیر دولتی به دلیل اینکه یاری رسان جوامع برای رسیدن به رشدی پویا از طریق ارتقاء سطح سلامت، بهداشت، محیط زیست، آموزش وفرهنگ وهمچنین مبارزه با فقر و از بین بردن نابرابری های اجتماعی واقتصادی هستند باید درجهت افزایش این سازمان ها تلاش شود.
وی یادآورشد: دهیاران نقش اساسی در شناسایی کمبودهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ،اموزشی وامور رفاهی روستا دارند که در کنار شوراها و مردم بایداین نیازها را پیگیری و مرتفع نمایند.
وی تصریح کرد: دهیاران باید برنامه مدون و بلند مدتی را برای توسعه پایدار روستایی داشته باشند و با تشکیل سازمان های مردم نهاد در راستای رسیدن به این اهداف گام های بلندتری را بردارند.
میربهبودی تاکید کرد: یکی دیگر از وظایف دهیاران بحث اداره وحفظ پایدار روستاست چرا که توجه به عمران روستاها یکی از اهداف واولویت های مهم دولت تدبیر و امید است.
در ادامه همچنین بخشدار مرکزی شهرستان نیز افزود: دولت تدبیر و امید نگاه وتوجه خاصی به روستاها دارد و با اعتبارات خوبی که در این بخش به روستاها اختصاص یافته است باید در راستای عمران وآبادانی روستاها گام هایی را برداشت.
رضا تاج آبادی افزود: دهیاران در مورد انجام طرح های اشتغالزایی پتانسیل روستاها را مد نظر قرار داده و براساس آنها کارآفرینان را ترغیب نمایند.
شهرستان خاتم دارای 18 روستای دارای دهیاری است.
هرات مرکز شهرستان خاتم با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.