به گزارش ایرنا حسین فیروزی عصر پنجشنبه در نشست تقدیر از اعضای کانون های مرکز هم اندیشی توسعه استان با اشاره به اینکه اعضای کانون های مرکز هم اندیشی توسعه استان، جمعی از نخبگان و صاحب نظران غیردولتی هستند افزود: برآیند جلسات هر کدام از این کانون ها نقشه راهی در حوزه های مختلف بوده که به مدیران دولتی کمک کرده تا نیازهای جامعه را بهتر و ملموس تر درک کنند.
وی ادامه داد: تصمیم گیری هایی که در بخش های دولتی در سطح استان گرفته می شود می تواند تحت نظر صاحب نظران غیردولتی، در مسیر خواست مردم انجام بگیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به حماسه آفرینی مردم کردستان در روز 29 اردیبهشت و رای دوباره و قاطع مردم به برنامه های دکتر روحانی گفت: رای 73 درصدی کردستانی ها، پشتوانه ای برای مطالبات قانونی و مشروع مردم این استان از دولت است.
فیروزی مهمترین مطالبات کردستانی ها را نقش آفرینی در ایجاد ثروت ملی و امنیت کشور در حد ظرفیت های استان عنوان و کرد افزود: سهم خواهی از قدرت خواسته ای است که کردها همیشه آن را مطالبه کرده اند.
به گفته وی، همه می خواهند کردستانی آبادتر و توسعه یافته تر داشته باشیم و مرکز هم اندیشی توسعه استان با دسته بندی مطالبات مردم یک برنامه اقدامی برای چهار سال دوم دولت دکتر روحانی تدوین کند.
فیروزی با بیان اینکه در چهار سال پیش رو باید برنامه ای مد نظر قرار گیرد که نتایج آن اکثریت مردم استان را تحت تاثیر قرار دهد افزود: بسیاری از نخبگان کردستان بر سهم خواهی از قدرت تاکید دارند اما این افزایش سهم از قدرت نباید سایر مطالبات اصلی را تحت شعاع قرار دهد.
وی افزود: مرکز هم اندیشی می تواند مطالبات را کارشناسی تر بررسی و تصویری از کردستان ترسیم کند که چگونگی مشارکت کردستان در ثروت آفرینی، عزت ملی و قدرت را تبیین شود.
وی با استناد به سخنان دکتر روحانی اظهار داشت: از دولت دوم دکتر روحانی انتظار می رود در کردستان دولت همه مردم باشد اما مدیریت به عهده افرادی باشد که با اکثریت مردم همراهند.
مرکز هم اندیشی توسعه استان از خرداد ماه سال 93 شروع به کار کرده و چهار کانون توسعه آب و محیط زیست، فرهنگی-اجتماعی، زیربنایی، توسعه اقتصادی دارد که تا کنون هرکدام با تشکیل 22 جلسه و با عضویت 120 نفر از نخبگان استان مسائل مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.
مراکز هم اندیشی توسعه در استان ها نهادی عمومی و غیر دولتی متشکل از صاحب نظران و فعالان علاقه مند در حوزه های مختلف توسعه ای است که از طریق هم اندیشی، نظریه پردازی و تصمیم سازی، در تدوین برنامه های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی مرتبط توسعه هر استان مشارکت می کند.
این مراکز با مدیریت استان در استفاده از سرمایه های انسانی و ظرفیت های علمی استان، برای دستیابی به محیطی سالم، بالنده و مرفه برای شهروندان و نیل به توسعه همه جانبه استان، در چارچوب هم راستایی با توسعه پایدار، بسط عدالت، توسعه فعالیت های دانش بنیان و ارتقای سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و معنوی همکاری می کند.
این مراکز با تکیه بر توان علمی صاحب نظران و فعالان استان، با رعایت اصول علمی و ارزش های اخلاقی، محورهای مختلف را سرلوحه کار خود قرار می دهند.
شناسایی نخبگان در گروه ها و مراکز علمی و ایجاد تعامل بین آنان و مسئولان برای بسط مدیریت علمی و استفاده از حداکثر ظرفیت های استان، بستر سازی در جهت تعامل مناسب بین مردم و مسئولان، شناخت مسایل، چالش ها و توانایی ها و ظرفیت های اصلی توسعه استان و ارائه راه حل های مناسب از سرلوحه های مراکز هم اندیشی است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.