به گزارش ایرنا غلامرضا مالکی سه شنبه شب در کارگروه تخصصی آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آمایش سرزمین باید بر پایه تنظیم روابط و کنش های متقابل میان عوامل انسانی، اقتصادی و محیطی به منظور ایجاد سرزمینی مبتنی بر بهره گیری بهینه و پایدار از استعدادهای انسانی و محیطی باشد.
وی تصریح کرد: مطلوب ترین، عادلانه ترین و پایدارترین آرایشی که به سه مولفه مهم جمعیت، سرمایه و منابع طبیعی و محیطی در یک منطقه یا سرزمین داده می شود، باید در طرح آمایش سرزمینی مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: سیاست های بخشی، استانی، منطقه ای و ملی باید به گونه ای باشد که بتواند اهداف چشم انداز بلند مدت توسعه کشور و مدیریت یک پارچه سرزمین را به صورت تحقق پذیر، متوازن، پایدار و عادلانه عملی سازد.
وی افزود: امروزه یکی از شاخص ها و معیارهای توسعه یافتگی، میزان انطباق برنامه های اجرایی هر کشور با مبانی و مطالعات جامع آمایش سرزمین است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: برای رسیدن به سهم سه درصد تولید ناخالص داخلی در استان که هم اینک یک درصد است توجه به بخش شیلات ضروری و اجتناب ناپذیر است.
مالکی اظهار داشت: توسعه شیلات در سواحل مکران مورد توجه مسئولان کشوری و استانی است بنابر این مسئولان دستگاههای دست اندرکار در این بخش باید تلاش بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان دارای 2 اداره کل شیلات است و برای رسیدن به سه درصد تولید ناخالص داخلی باید در این بخش سرعت و جهش بیشتری صورت گیرد.
به گزارش ایرنا در این نشست نماینده دانشگاه سیستان و بلوچستان طرح تدوین شده آمایش سرزمینی استان را برای بررسی در کارگروه ارائه کرد.
3213 **3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.