مهدی تیموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مهمترین منطقه ای که زیر پوشش محیط زیست قرار دارد کالمند ، بهادران و همچنین چند قرق در بخش مرکزی مهریز است .
وی با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران مهریز 229 هزار هکتار وسعت دارد به وجود گونه های نادر مختلف گیاهی و جانوری در آن خبر داد.
رئیس اداره محیط زیست مهریز خاطر نشان کرد: هم اکنون 15 محیط بان پوشش و نظارت بر منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران را بر عهده دارند.
تیموری گفت: منطقه کالمند بهادران در سال 1355 به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شده است.
وی افزود: منابع آبی موجود در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران به دلیل وسعت زیاد و کویری بودن آن جوابگوی نیاز حیات وحش منطقه نبوده است .
این مسئول اظهار داشت: به مناسبت هفته محیط زیست برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با همکاری مردم و تشکل ها در سطح شهرستان برگزار می شود.
تیموری به اهمیت معرفی مناطق حفاظت شده به مردم در قالب برگزاری برنامه های مختلف در طول سال به عنوان محور برنامه ها خبر داد.
وسعت مهریز 14هزار و 684 کیلومتر مربع است .
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد .
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.